محمدمهدی برادران در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: رشد صنعت در کشور در دو سال اخیر جهش دو برابری پیدا کرده و بر اساس آخرین آمارها این رشد به ۹.۵ درصد رسیده است. وی تصریح کرد: در بسیاری از استان ها ما شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش فرصت های اشتغال هستیم […]

محمدمهدی برادران در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: رشد صنعت در کشور در دو سال اخیر جهش دو برابری پیدا کرده و بر اساس آخرین آمارها این رشد به ۹.۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از استان ها ما شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش فرصت های اشتغال هستیم که در همین استان اردبیل نرخ بیکاری به کمتر از ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

پایداری اشتغال در حوزه صنایع کوچک و متوسط

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت هماهنگی مدیران استانی را در کنار حضور و اعتماد سرمایه گذاران مؤثر در کاهش نرخ بیکاری اعلام کرد و گفت: در حوزه صنایع کوچک و متوسط ما با پایداری اشتغال نیز روبه رو هستیم که این خود مبنا و محک خوبی برای توسعه همه جانبه است.

برادران استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت را حمایت از تولید با کیفیت و صادرات محور اعلام کرد و افزود: به زودی وزارت صنعت، معدن و معدن بسته های حمایتی از رشد تولید و سرمایه گذاری را به استان ها ابلاغ می کند تا صاحبان صنایع در مناطق محروم از این بسته های حمایتی و تشویقی بهره مند شوند.

وی به دغدغه تأمین نیروی انسانی و تضاد ایجاد شده در بین استان ها در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: ما از تربیت و تأمین نیروی کار ماهر به صورت بومی و استانی حمایت می کنیم و بر این باوریم نیروی انسانی توانمند می تواند مجموعه های تولیدی و اقتصادی را در ابعاد مختلف به مرز تحول برساند.

برادران به توانمندی های استان اردبیل در همسایگی با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: میزبانی این استان از گردشگران کشورهای عضو اکو فرصت خوب جذب سرمایه گذاران خارجی را در حوزه های مختلف به ویژه صنعت، معدن و رونق تجارت فراهم می آورد که انتظار می رود در این زمینه گام های اساسی و جدی برداشته شود.

محصولات اردبیل جزو برندهای کشوری است

وی یکی از عناصر مؤثر در توسعه صنعت را بسترسازی های مورد نیاز از قبیل زیرساخت ها و تأمین امنیت اعلام کرد و افزود: این استان در تولید محصولات با کیفیت به ویژه آب معدنی، توپ های ورزشی و اسباب بازی جز برندهای کشوری است و در تولید و عرضه آن از عنوان ساخت ایران نیز استفاده شده است.

برادران به معرفی مسعود ایرانی به عنوان سرپرست سازمان صمت استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ما مدیران پاکدستی را در استان ها به کارگیری کردیم تا شرایط رونق اقتصادی به شکل همه جانبه فراهم آید که اولویت اصلی برای مدیران صدور پروانه به همراه راه اندازی یک واحد در طول هفته در استان ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه به صنایع صادرات محور و خوشه های صنعتی را در این استان یادآور شد و اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی فرصت خوبی برای اشتغال آفرینی در سایه توجه به این بخش ها مهیا می شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار