به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جعفر صباغیان پیش از ظهر شنبه در آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان اردبیل، اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت و دولت‌ها تأمین نیازمندی آحاد مردم است که در بحث اشتغال، مسکن، تحصیل، ازدواج و رفع سایر نیازمندی‌ها باید تلاش و کوششی جدی داشته باشند. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جعفر صباغیان پیش از ظهر شنبه در آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان اردبیل، اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت و دولت‌ها تأمین نیازمندی آحاد مردم است که در بحث اشتغال، مسکن، تحصیل، ازدواج و رفع سایر نیازمندی‌ها باید تلاش و کوششی جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد بر اساس اساسنامه و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری تکلیفی سنگین در رسیدگی به امور محرومان دارد و فلسفه تشکیل این نهاد نیز در کنار سایر خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری، کمک به فقرا و رسیدگی به حال آنها است.

قائم مقام کمیته امداد گفت: در کنار کمیته امداد که این وظیفه خطیر را بر عهده دارد، مؤسسات، مراکز خیریه و نیکوکاری نیز تلاشی جدی انجام می‌دهند تا بتوانند یاریگر گروه‌های نیازمند بوده و واسط خیر در بین مردم و محرومان باشند.

صباغیان ضرورت شناسایی و اولویت‌بندی نیازها را با حفظ کرامت و حرمت‌گذاری به محرومان و نیازمندان یادآور شد و افزود: خدمت به محرومان ماندگارترین و مقدس‌ترین حرکت در جامعه اسلامی است که به صورت خودجوش و مخلصانه و در نهایت خضوع و خشوع انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خیرین بار عظیمی از دولت و کمیته امداد را در این مسیر بر دوش گرفتند تا با اقدامات شبانه‌روزی زمینه رفاه و آسایش نیازمندان را فراهم کنند.

صباغیان بحث توانمندسازی نیازمندان را با ایجاد فرصت‌های اشتغال و کار یادآور شد و اضافه کرد: توانمندسازی گروه‌های نیازمند جامعه با حفظ کرامت انسانی باید به نحوی انجام شود تا آنها بتوانند نیاز خود را برآورده کرده و در بحث معیشت دچار تنگنا نشوند.

وی بیان کرد: کمیته امداد دومین نهاد بعد از پیروزی انقلاب بود که با فرمان امام راحل و با نگاه عمیق فقهی و دینی بنیان‌گذار کبیر انقلاب شکل گرفت تا رسیدگی به فقرا و نیازمندان به صورت منسجم انجام شود.

قائم مقام کمیته امداد ۱۷ برنامه و ۱۲۰ نوع خدمت کمیته امداد را به محرومان و نیازمندان یادآور شد و ادامه داد: این نهاد به تنهایی قادر نیست بار رفع فقر و نیازمندی را بر دوش بکشد بلکه در این زمینه ما به کمک و همراهی خیرین و مؤسسات و نهادهای مردمی در این حوزه نیاز داریم تا توانمندسازی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه انجام شود.

صباغیان سه مؤلفه توانمندسازی را اشتغال، مسکن و خودباوری خانواده‌های تحت پوشش اعلام کرد و گفت: در کنار این فعالیت‌ها، مباحث فرهنگی و اجتماعی به همراه تقویت بعد معنوی و روانشناختی نیز مورد توجه قرار گرفته تا استعداد افراد ظهور و بروز پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کمیته امداد یک شبکه مردمی در قالب مراکز نیکوکاری را نیز راه‌اندازی کرده تا به صورت محله‌محور و مسجدمحور به جریان خیر و احسان کمک کند.

صباغیان افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ مجوز برای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری صادر شده اما از این تعداد تاکنون در حال حاضر هشت هزار مرکز فعالیت می‌کنند که سعی آنها بر این است تا خدمت بی‌منتی را در عرصه‌های مختلف انجام دهند.

قائم مقام کمیته امداد بیان کرد: کمیته امداد تلاش می‌کند تا در رفع نیازمندی فقرا و گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه در ابعاد مختلف نظیر مسکن، اشتغال و رفع نیازمندی‌های معیشتی گام‌های مؤثری را برداشته و قطعاً در این زمینه نیازمند همراهی مؤسسات خیریه و نهادهای مردمی هستیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر