جعفر شریفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در قالب این سامانه افراد به محض مشاهده فرار مالیاتی در گروه‌های مختلف جامعه می‌توانند اطلاعات خود را از طریق این سامانه و شماره تلفن ۱۵۲۶ ارائه کنند. وی در مورد تخلف مالیاتی پزشکان و وکلا در ممانعت از استفاده […]

جعفر شریفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در قالب این سامانه افراد به محض مشاهده فرار مالیاتی در گروه‌های مختلف جامعه می‌توانند اطلاعات خود را از طریق این سامانه و شماره تلفن ۱۵۲۶ ارائه کنند.

وی در مورد تخلف مالیاتی پزشکان و وکلا در ممانعت از استفاده پایانه‌های فروشگاهی تصریح کرد: اگر پزشک یا وکیلی به جای استفاده از کارتخوان اقدام به دریافت مبالغ نقدی کند، پرونده او مورد رسیدگی قرار گرفته و حتی حساب‌های تجاری او در ردیف بررسی‌ها و رسیدگی‌های کارشناسی قرار می‌گیرد.

معاون امور حسابرسی امور مالیاتی استان اردبیل گفت: فرار مالیاتی پزشکان و وکلا در سال‌های اخیر با اعمال قوانین سفت و سخت به حداقل رسیده ولی متخلفان به اشد مجازات حتی لغو پروانه نیز محکوم می‌شوند.

شریفی در مورد شایعه افزایش مالیات ارزش افزوده به ۱۳ درصد افزود: این افزایش در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده ولی هنوز در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته و در صورت تصویب برنامه هفتم مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به تدریج به ۱۳ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چهار درصد این مبلغ مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده و مابقی آن نیز به خزانه ملی و یک درصد نیز به عنوان عوارض سلامت و بهداشت به این وزارتخانه واریز می‌شود.

شریفی اضافه کرد: در سال گذشته در استان اردبیل از محل ارزش افزوده ۲۳۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شد و در یک ماه گذشته نیز ۷۰ میلیارد تومان با هدف کمک به عمران و آبادانی شهرها و روستاها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شد.

وی در مورد موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی بیان کرد: صاحبان مشاغل تا آخر خرداد و اشخاص حقوقی و صاحبان شرکت‌ها تا آخر تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه‌های خود را به صورت الکترونیکی دارند.

شریفی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به هیچ وجه دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت دستی و کاغذی انجام نمی‌شود بلکه با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی امکان ارائه اظهارنامه مالیاتی و حتی ارائه شکایت و سایر خدمات مورد نظر وجود دارد.

وی در مورد فرم تبصره ماده ۱۰۰ نیز به عنوان تمکین داوطلبانه تصریح کرد: افرادی که این فرم را ارائه می‌کنند دیگر نیازی به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی ندارند و این فرم مخصوص افرادی است که سقف فروش آنها کمتر از ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان در طول سال است.

معاون امور حسابرسی امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مزایای استفاده از این تبصره به حداقل رساندن هزینه‌های درمانی، حوادث و سایر الزامات قانونی است که قطعاً افراد متقاضی می‌توانند در این زمینه از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر