مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم هیچ برنامه ای برای قطع یارانه ندارد بلکه در حمایت از اقشار نیازمند رقم یارانه را تا ۲۰ درصد افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بهروز رحیم زاده عصر چهارشنبه در نشست مشترک با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت برای هماهنگی بیشتر در اجرای طرح خرید الکترونیکی یارانه بگیران اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ فروشگاه در استان اردبیل مجهز به سامانه خرید الکترونیکی با کارت یارانه شده که سرپرستان خانوارها می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای ماه آینده کارت یارانه تمامی سرپرستان خانوارها شارژ شده و می‌توانند به ازای ۸۰ درصد خرید کالا از ۲۰ درصد افزایش یارانه استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: شرط بهره‌مندی از افزایش ۲۰ درصدی یارانه، خرید کالا از فروشگاه‌های تعیین شده تا سقف ۸۰ درصد است که در استان اردبیل آرام آرام شاهد استقبال خانواده‌ها از این طرح هستیم.

رحیم زاده افزود: این خرید و استفاده از مبلغ یارانه شرایط اختیاری دارد ولی برای دهک‌های اول تا سوم در کنار پرداخت ۴۰ هزار تومان یارانه، با خرید ۸۰ درصد این مبلغ می‌توانند از ۲۰ درصد افزایش یارانه نیز به سرعت استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد افزایش یارانه برای اقشار نیازمند شارژ شده و در روزهای اخیر می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

رحیم زاده با بیان اینکه شرایط خوبی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای این طرح فراهم شده است، اضافه کرد: نظارت‌ها به حدی است تا خانوارها بتوانند کالاهای اساسی خود را از طریق فروشگاه‌های تعیین شده در شهرها و روستاها تهیه کنند.

وی به شایعات منتشر شده در مورد قطع یارانه اشاره کرد و ادامه داد: دولت هیچ برنامه‌ای برای قطع یارانه ندارد و در این زمینه بارها اعلام کرده که تصمیم گیری‌های جدید از طریق رسانه‌های معتبر در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

رحیم زاده نگرانی برخی از صاحبان فروشگاه‌ها را در اتصال به این شبکه و تشدید مالیات یادآور شد و بیان کرد: خرید و فروش خانوارهای دارای کارت یارانه از این فروشگاه‌ها نمی‌تواند به افزایش پرداختی مالیات آنها منجر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نباید به شایعات منتشر شده در ابعاد مختلف بها بدهیم بلکه ضروری است با اطلاع رسانی‌های به موقع آحاد جامعه را ترغیب و تشویق به خرید کالا و بهره‌مندی از افزایش ۲۰ درصد یارانه بکنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر