به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس آباد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با توجه به اهمیت و ضرورت حجاب و عفاف، اظهار کرد: عفت و حجاب یک مساله اجتماعی است زیرا بی عفتی و بی حجابی جامعه را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس آباد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با توجه به اهمیت و ضرورت حجاب و عفاف، اظهار کرد: عفت و حجاب یک مساله اجتماعی است زیرا بی عفتی و بی حجابی جامعه را به فساد می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف باعث حفظ کرامت و ارزش زنان و مردان در جامعه می‌شود، ادامه داد: حجاب و عفاف یکی از ضروریات دین مقدس اسلام و عاملی برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده و همچنین باعث وقار مردان و زنان می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد: ۱۴ خرداد فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌ها و افکار و مکتب امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل باید ابعاد شخصیتی و سیره زندگی امام خمینی (ره) به نسل‌های جدید بازگو شود چرا که امام خمینی (ره) برای نسل جوان الگو است.

خطیب جمعه پارس آباد در خصوص ویژگی صفات متقی، بیان کرد: راست گویی و امانت داری و وفا به عهد و پرهیز از تفاخر و پرهیز از بخل و صله ارحام و مهربانی با ضعیفان و ایثار و نیکی نمونه‌هایی از صفات متقی است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و در خصوص نماینده انقلابی تاکید کرد: ساده زیستی و مسئولیت پذیر بودن و دنبال حل مشکلات اساسی کشور بودن و اجتناب جدی از تبعیض و فساد و پایبندی به قانون اساسی و عدم دخالت در انتصابات از ویژگی‌های نماینده انقلابی است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد به دیدار خود با استاندار اردبیل اشاره کرده و افزود: رسیدگی به راه‌های استانی و بین شهری و چهارخط شدن پارس آباد به سربند که عمده تصادفات در این مسیر می‌باشد و مطالبه اساسی و بحق مردم این منطقه است از مهمترین خواسته از استاندار بود.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه افزایش بعضی از قیمت کالاهای غیر یارانه ای منطقی نیست، تاکید کرد: از مسؤولان استانی و شهرستانی و از اداره صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی می‌خواهم با عاملین گران فروشی و متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به ۱۵ خرداد روز جهانی محیط زیست، اضافه کرد: کشاورزان کاه و کلشی که پس از برداشت محصول روی زمین باقی می‌ماند را به هیچ وجه آتش نزنند که باعث تخریب محیط زیست می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، عنوان کرد: رعایت تقوای الهی باعث محفوظ ماندن از گزند گناهان می‌شود و همچنین تقوای الهی موجب تقویت علم و اراده و ثبات شخصیتی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع