به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبیین عملکرد برخی حکام کشورهای اسلامی در مواجهه با جنگ غزه و رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: مقاومت اهالی غزه در برابر جنایات وحشتناک اسرائیل و پشتیبانی همه جانبه قدرت‌های اهریمنی از این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبیین عملکرد برخی حکام کشورهای اسلامی در مواجهه با جنگ غزه و رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: مقاومت اهالی غزه در برابر جنایات وحشتناک اسرائیل و پشتیبانی همه جانبه قدرت‌های اهریمنی از این رژیم منحوس ضرب المثل شده است.

وی با بیان اینکه این روزها اسرائیل از فرط درماندگی و بیچارگی به تحمیل گرسنگی بر اهالی غزه پناه برده است، گفت: یکی از اعمال ما در این ماه مبارک باید نفرین به آن دسته از حکام اسلامی باشد که عملاً در کنار اسرائیل ایستادند و هیچ اقدام عملی برای نجات زنان، کودکان و بی‌گناهان غزه انجام ندادند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: این روزها مهمات و سلاح‌های جنگی اسرائیل به خاطر ۶ ماه جنگ رو به اتمام است و اگر کشورهای غربی مخصوصاً آمریکا به اسرائیل سلاح نرسانند شکست اسرائیل قطعی است هزاران بار باید تأسف خورد که کشورهای اسلامی در این باب حیاتی‌ترین مساعدت را به اسرائیل انجام دادند.

آیت‌الله عاملی افزود: در کنار امدادهای نظامی آمریکا کارخانه‌های اسلحه سازی خود اسرائیل هم شبانه روزی کار می‌کنند این یعنی ذلت بزرگ که ارتش اسرائیل با وجود حمایت نظامی آمریکا و اروپا از عهده شبه نظامیان بر نمی‌آید آمار نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰ محموله نظامی بزرگ از دریا و هوا توسط آمریکا وارد اسرائیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: در این بین اسرائیل با خاطر جمعی مشغول کشتار است و گاهی عمداً دست روی رگ غیرت مسلمان‌ها می‌گذارد و اقدامات وحشتناک برای خوار کردن فلسطینی‌ها و مسلمان‌ها انجام می‌دهد اسرائیل عمداً و برای تحقیر مسلمان‌ها با واسطه‌هایی به بیرون درز داد که ۱۱۲ نفر از زنان و دختران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند این جرثومه فساد و تباهی و ننگ بشریت عمداً گزارش داده که آزار دسته جمعی بوده است.

وضع قوانین بعد از طوفان‌الاقصی توسط برخی کشورهای عربی

خطیب نماز جمعه اردبیل با تشریح وضع قوانین خاص توسط برخی از کشورهای اسلامی و عربی بعد از طوفان الاقصی خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای اسلامی و عربی بعد از حادثه غزه قانون وضع کردند که هرگونه تظاهرات حمایتی از فلسطین و علیه اسرائیل ممنوع است، در خطبه‌های نماز جمعه خطیب حق ندارد یک کلمه علیه اسرائیل صحبت کند، در فضای مجازی کشور کسی حق ندارد در حمایت از فلسطین و در محکومیت اسرائیل سخنی بنویسد.

وی ادامه داد: به روزنامه‌های کشور دستورالعمل نوشتند که حق ندارید در حمایت از فلسطین و محکومیت اسرائیل مطلب بنویسید، به پارلمان دستور دادند که هیچ نماینده ای حق ندارد یک کلمه در حمایت از فلسطین و محکومیت اسرائیل حرف بزند یعنی غلام حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل هستند و با این حال با بی‌حیایی ادعای استقلال هم می‌کنند.

آیت الله عاملی گفت: دولت‌های اسلامی و عربی و بلکه مراکز دینی اهل سنت که در سیطره دولت‌ها هستند کاملاً به نفع اسرائیل عمل می‌کنند البته ملت‌های مسلمان اهل سنت کاملاً با دولت‌های خود مخالف هستند و در مصائب غزه خون گریه می‌کنند بدترین مطلب سخنان خطبه مسجدالحرام خطیب درباره‌ی جاهل یعنی سدیس است که در اعتراض به بالا رفتن پرچم فلسطین توسط عمره گذاران در مسجدالحرام گفت در مسجدالحرام فقط یک شعار جائز است و آن شعار توحید است.

آیت الله عاملی ادامه داد: این آخوند جاهل نفهمیده که حج قصه قهرمانی به نام ابراهیم است که یک تنه به دستگاه حکومت جائر یعنی نمرود حمله می‌برد.

وی افزود: به این شیخ جاهل می‌گویم پلیس شما که در کمین مسلمانان تظاهرکنندگان علیه اسرائیل در مسجد الحرام است پس چرا در کمین قاتلین کودکان فلسطین نیست؟ چرا از مسجدالحرام دفاع می‌کنند اما از مسجد الاقصی دفاع نمی‌کنند! از این شیخ جاهل باید پرسید که شما در سوریه فتوای جهاد دادید چرا اینجا فتوای جهاد نمی‌دهید همین شیخ جاهل در عملیات طوفان حزم که اسم حمله عربستان به یمن بود اعلام کرد که این جنگ و کشتن انصارالله قدسیت دارد اما در حق فلسطین می‌گوید تکان بخورید پلیس ما شما را دستگیر می‌کند بروید عبادت کنید با سیاست کاری نداشته باشید.

وی در واکنش به اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در آذربایجان در خصوص حادثه خوجالو گفت: سفیر اسرائیل در آذربایجان به مناسبت سالروز کشتار خوجالی مطلبی گفته که نشان اوج بی‌حیایی و اهانت به ملت بزرگ آذربایجان است که می‌گوید ما در درد دوستان آذربایجانی خود شریک هستیم ما از نزدیک شاهد وحشت زندگی بی‌گناهان از جمله کودکان، زنان و سالمندان هستیم که به طرز وحشیانه‌ای در خانه‌های خود به قتل رسیده‌اند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این جملات واقعاً خنده‌دار و اهانت به عقل مخاطب است دولت او بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در فلسطین کشته و زخمی کرده حالا او از انسانیت مشترک خود صحبت می‌کنند اگر شما انسان باشید پس در دنیا هیچ انسانی وجود ندارد چون تعریف انسان را شما عوض کرده‌اید.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: هر روز صف گرسنگان را که در انتظار قوت لایموت خود هستند بمباران می‌کند ولی این سفیر بی‌حیا، خبیث و ملعون مظلوم نمایی می‌کند و می‌گوید ملت ما را در خانه‌های خودشان به قتل رساندند عجیب است که وی از مبارزه با بی‌عدالتی صحبت می‌کند عدالت این است که اشغال به آخر برسد شما هفتاد و پنج سال است که فلسطین را اشغال کرده اید ۷۵ سال است صاحب خانه را می‌کشید و حالا از عدالت صحبت می‌کنید یعنی مفهوم عدالت نیز در لغت‌نامه آنها مثل تمام مفاهیم دیگر سیاسی معکوس است.

هیچ نقطه مشترکی میان ما و اسرائیل وجود ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: او می‌گوید ما اسرائیلی‌ها و آذری‌ها از انسانیت مشترک خود دفاع می‌کنیم اولاً ما آذری‌ها را در کنار هویت صهیونیستی خودت قرار نده هر کس در کنار شما قرار بگیرد منفور عالم می‌شود شأن ما آذری‌ها بسیار بالاتر از این است که در دست در دست شما بگذاریم و با شما انسانیت مشترک داشته باشیم ما هیچ نقطه اشتراکی با شما نداریم.

وی در پایان گفت: شما بزرگترین اشغالگر دنیا هستید و بی آبرویی شما قابل ترمیم نیست و همه این‌ها را ملت آذربایجان خوب می‌داند بنابراین با اظهارات عوام فریبانه‌ای که در سالروز کشتار خوجالو با آن به تنظیم افکار عمومی آذربایجان اقدام کرده‌اید برای شما آبرویی نزد ملت آذربایجان درست نمی‌شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اینکه دولت آذربایجان از شما حمایت می‌کند این به معنی حمایت آذری‌های جهان نیست آذری‌ها منشور زندگی خود را از کربلا گرفته‌اند و لذا هیچ وقت ظلم و ظالم را تأیید نمی‌کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر