مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل از برگزاری 500 برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مدارس استان خبرداد و گفت: جشن دهه هشتادی ها در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ایرج نقی پور مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما، به تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی استان اردبیل پرداخت و گفت: برنامه های هفته بسیج دانش آموزی امسال از ششم آبان تا سیزدهم آبان با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در همه مدارس استان اردبیل برگزار می شود.

وی از سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان به عنوان اولین برنامه هفته بسیج دانش آموزی استان نام برد و گفت: در همه شهرستان های استان یکی از دانش اموزان نخبه بسیجی به تبیین دیدگاه ها و اهداف بسیج دانش اموزی پیش از خطبه های نماز جمعه خواهد پرداخت.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل از دیدار منتخبین بسیج دانش آموزی اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خبرداد و گفت: این مراسم نیز همزمان در سراسر استان روز ۷ ابان در دفاتر ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی به تشریح برنامه های روز قشر بسیج دانش اموزی در ۸ ابان پرداخت و گفت: ۸ ابان هرسال که به مناسبت سالروز شهادت حسین فهمیده به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است، جشن دهه هشتادی ها در مرکز استان و شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

نقی پور با بیان اینکه این جشن با حضور مسئولان ارشد استان در اردبیل برگزار خواهد شد، گفت: نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در کنار برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی از جمعه برنامه های پیش بینی شده در این روز است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل به برنامه های نهم،دهم و یازدهم آبان ماه اشاره کرد و گفت: طی این روزها رزمایش جهادگران فاطمی با حضور گروه های جهادی بسیج دانش اموزی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی به عرصه های جهادی در این رزمایش اشاره کرد و گفت: خدمات مومنانه،فعالیت های عمرانی و میدانی و بهداشتی و سلامت از جمله عرصه های جهادی است که دانش آموزان جهادگر در این رزمایش ایفای نقش خواهند کرد.

نقی پور به فضاسازی مدارس به همین مناسبت اشاره کرد و گفت: از هم اکنون مدارس آماده برگزاری برنامه های متنوع و متعدد هفته بسیج دانش آموزی هستند.

وی از پیاده روی و کوهپیمایی به عنوان محوری ترین برنامه های دوازدهم آبان نام برد و گفت: این همایش فرهنگی و ورزشی نیز همزمان با اردبیل در همه شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل به برگزاری یادواره های شهدا در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: استان اردبیل با ۷۲۱ شهید نوجوان و ۶۰ شهید فرهنگی دارای بیشترین شهید از اقشار جامعه است بنابراین لازم است برنامه های فاخر و محافل شهدایی در همه مدارس استان برگزار شود.

وی از محافل شهدایی به عنوان بهترین بستر برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان نام برد و گفت: دیدار با خانواده شهدا نیز از جمله برنامه های محوری مدارس به مناسبت هفته بسیج دانش اموزی است.

نقی پور گفت: غبار روبی مزار شهدای دانش اموز نیز در آستانه یوم الله سیزده آبان روز پنجشنبه ۱۲ ابان در سراسر استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری پویش دنیای بدون تاریکی در بین دانش آموزان خبرداد و گفت: در این پویش که بصورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد،دانش آموزان سوالات و دغدغه های خود در مسائل مختلف را بصورت سلفی پرسیده و به آدرس مورد نظر می فرستند تا ضمن دریافت پاسخ به تبیین و روشنگری در جامعه نیز بپردازند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود از برگزاری پویش ایران قوی همزمان با یوم الله سیزده آبان خبرداد و گفت: روز سیزده ابان نیز دانش اموزان به همراه خانواده های خود در راهپیمایی دشمن شکن و استکبار ستیز سیزده ابان حاضر خواهند شد تا عزم و اراده ملت ایران در برابر دشمنان را به نمایش بگذارند.

نقی پور از برگزاری مسابقه فرهنگی عکس و فیلم از راهپیمایی سیزده آبان خبرداد و گفت: دانش آموزان برای شرکت در این مسابقه می تواننند عکس های خود به همراه خانواده با پرچم مقدس جمهوری اسلامی را ارسال کنند.

وی در پایان سخنان خود به سایر برنامه های فرهنگی و اجتماعی هفته بسیج دانش اموزی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: اجرای سرودهای خیابانی ، مسابقات نقاشی، کتابخوانی و زیست عفیفانه از جمله برنامه هایی است که در طول هفته بسیج دانش اموزی در مدارس استان اردبیل برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل از برگزاری سه طرح بصیرت افزایی و مهارت پروری توسط بسیج دانش آموزی در مدارس خبرداد و گفت: طرح شهید مهرداد عزیزاللهی برای مقطع ابتدایی، طرح شهید بهنام محمدی برای مقطع راهنمایی و طرح شهید حسین فهمیده برای مقطع دبیرستان در طول سال برگزار می شود.

وی از برنامه های یاوران ولایت و راهیان نور به عنوان مهمترین برنامه های تربیتی بسیج دانش اموزی نام برد و گفت: جهاد تبیین و بصیرت افزایی بین دانش اموزان از رسالت های بسیج دانش اموزی برای مقابله با تهاجم استکبار است.

انتاهی پیام/

  • نویسنده : مهدی جدی