رزمایش عملیاتی تاکتیکی تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل در منطقه عمومی اصلاندوز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این رزمایش که عصر شنبه با فراخوان نیروها در منطقه عمومی اصلاندوز آغاز شد، شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های زرهی، هجومی و واکنش سریع توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این رزمایش اظهار کرد: حفظ امنیت و پایداری مرزها از جمله اهداف و برنامه‌های اصلی در برگزاری این رزمایش در ناحیه عمومی اصلاندوز است.

سردار غلامحسین محمدی اصل تصریح کرد: در شرایط کنونی حفاظت و صیانت از مرزها مهمترین اولویت نیروهای مسلح است و سپاه و بسیج نیز در این حوزه مأموریت‌های جدی پیدا کرده تا بتواند از مرزها صیانت کند.

وی گفت: در این رزمایش یک هفته‌ای نیروهای حاضر تلاش خواهند کرد تا در بخش‌های مختلف عملیات رزمی، دفاعی و هجومی خود را انجام داده و در کنار آن در طراحی عملیاتی واکنش سریع مشارکت جدی داشته باشند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: عملکرد نیروها از سوی فرماندهان عالی رتبه قرارگاه امام حسین (ع) مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد تا نقاط ضعف برتر و نقاط قوت مورد حمایت قرار گیرد.

محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن امروز با فتنه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند در حالی که از توان نیروهای مسلح ما کاملاً آگاه و مطلع است و به خوبی می‌داند که کوچک‌ترین تحرک آنها با جدی‌ترین ضربه مهلک به پیکره دشمنان روبه‌رو خواهد شد.

وی اضافه کرد: توان نیروهای مسلح ما با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و دفاع از این رمز و بوم و حیثیت مردم بسیار بالا است و ما در رزمایش‌های مختلف پیام خود را به شکل واضح و صریح اعلام کردیم که قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران بر گرفته از اقتدار و صلابت مردمی و اعتقادات ارزشی است.

محمدی اصل بیان کرد: در پاسداری از مرزها نیز سپاه و بسیج هیچ قصور و کوتاهی نکرده و تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) در قالب توان رزمی، هجومی، دفاعی و نیروهای واکنش سریع سعی کرده تا در پایداری امنیت مرزها گام‌های مؤثری را بردارد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز به تجهیزات و امکانات مجهز نظامی آراسته است و اگر دشمن بخواهد دست از پا خطا کند، با پاسخی کوبنده از سوی نیروهای مسلح ما روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر