عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۸ هزار هکتار اراضی خسارت‌دیده مورد ارزیابی قرار گرفته و خسارت وارده به آن‌ها مشخص و در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ثبت رسیده است.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این جبران خسارت باید تا مهرماه انجام شود تا زارعین با شروع فصل زراعی جاری بتوانند کشت و زرع خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد:‌ در کنار جبران خسارت برای سال‌های آینده با هدف کاهش ریسک تولید در بخش کشاورزی بهتر است سازمان هواشناسی و سایر نهادهای مرتبط پیش‌بینی و گزارشی از وضعیت بارندگی‌ها ارائه کنند تا کشت و زرع بر اساس تنش آبی و الگوهای ارائه شده به انجام برسد.

جبران خسارت زارعین از محل صندوق بیمه

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اردبیل نیز بیشترین خسارت متوجه دیم‌کاران در مناطق بیله‌سوار بوده است، گفت: ۶۸ هزار هکتار اراضی خسارت‌دیده مورد ارزیابی قرار گرفته و خسارت وارده به آن‌ها مشخص و در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ثبت رسیده است.

جهانگیرزاده افزود: مسئولان این صندوق باید هر چه سریعتر جبران خسارت را انجام داده و مبالغ مورد نظر را به حساب کشاورزان واریز کنند تا نسبت به تهیه بذر و سایر نهادها به موقع اقدام و کشت و زرع پاییزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی از مدیران بانک کشاورزی در سطح ملی و استان خواست تا با توجه به گرفتاری کشور و کشاورزان در وضعیت خشکسالی نسبت به استمهال وام‌های قبلی و بخشودگی جرایم اقدام کرده و با پرداخت تسهیلات جدید کشاورزان را در بخش‌های مختلف کمک کنند.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های امروز کشاورزان تأمین نهادها در آستانه فصل زراعی جدید است که جهاد کشاورزی مقرر شده هم در بخش بذر و هم سم و کود خرید به موقع را انجام و در فصل پاییز با کمترین دغدغه و نگرانی توزیع آنها در بین بهره‌برداران به انجام برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال‌های اخیر تسهیلات خوبی در بخش مکانیزاسیون پرداخت شده که انتظار می‌رود بانک کشاورزی همین روند را ادامه داده و با کمترین بهره بانکی منابع مورد نیاز را در این زمینه تأمین کند.

انتهای پیام/