محمد اله‌بخش در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: عملیات برداشت ماهیان گرمابی از مزارع شمال استان اردبیل آغاز شده به طوری که پیش‌بینی می شود در مناطق گرمسیری پارس‌آباد مغان بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تن ماهیان گرمابی برداشت شود. وی تصریح کرد: بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان گرمابی نیز در پارس‌آباد […]

محمد اله‌بخش در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: عملیات برداشت ماهیان گرمابی از مزارع شمال استان اردبیل آغاز شده به طوری که پیش‌بینی می شود در مناطق گرمسیری پارس‌آباد مغان بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تن ماهیان گرمابی برداشت شود.

وی تصریح کرد: بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان گرمابی نیز در پارس‌آباد و در محدوده ۲۰ هکتاری واقع شده که تولیدکنندگان سعی می کنند با تنوع محصول شامل کپور، آمور، کله‌ گنده، خاویاری و فیل ماهی تولید محصولات خودشان را انجام دهند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با تولید محصولات متنوع در ۹ ماهه اخیر پرورش‌دهندگان سعی کردند تا با کیفیت‌ترین محصول را آماده برداشت کنند که در این زمینه تلاش بیشتر برای عرضه محصول در بسته‌بندی های مناسب به خارج از استان است.

اله‌بخش همراهی کشت و صنعت مغان و پارس را برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در این حوزه یادآور شد و افزود: در کنار ۲ کشت و صنعت بزرگ مغان و پارس، ما ظرفیت‌های خوبی را اعم از مزارع پرورش ماهی و منابع آب طبیعی و نیمه‌طبیعی داریم که امکان برداشت و استحصال محصول در این حوزه بسیار بالا است.

وی ظرفیت تولید آبزیان را در استان بیش از ۱۰ هزار و ۷۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ تن از این میزان ماهیان سردابی و مابقی گرمابی است که عمدتا در مناطق شمالی استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف می شود.

اله‌بخش از برگزاری جشنواره صید ماهیان در پارس‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه تلاش مؤثر بر برگزاری مناسب این جشنواره است تا علاقه‌مندان بتوانند با طبخ غذاهای آبزی و سایر حوزه‌ها، بیشتر آشنایی پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار توسعه مراکز پرورش آبزیان در شهرستان‌های مختلف، در پارس‌آباد به عنوان قطب تولید ماهیان گرمابی سعی بر پشتیبانی و حمایت از سرمایه‌گذاران است که قطعا نیازمندی های آنها نیز تا حد توان تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار