به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: این تغییر و تحولات در مسئولیت‌ها امری طبیعی است اما شایسته است مدیران و مسئولان جدید با راهکاری مناسب تلاش کنند تا از مدت کوتاه مسئولیت در جهت حل مشکلات و گره‌گشایی از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: این تغییر و تحولات در مسئولیت‌ها امری طبیعی است اما شایسته است مدیران و مسئولان جدید با راهکاری مناسب تلاش کنند تا از مدت کوتاه مسئولیت در جهت حل مشکلات و گره‌گشایی از نارسایی‌های جامعه قدم‌های مؤثری را بردارند.

وی تولید بیماری را ابزار تهدیدکننده برای بیمارستان‌ها، جامعه پرستاری، پزشکی و مجموعه درمانی توصیف کرد و گفت: باید در همه ابعاد راهکارهای زندگی سالم و زیست مناسب برای مردم تبیین شود تا جلوی بیماری گرفته شده و ارتقا سلامت افراد جامعه را شاهد باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اگر نانوا در تولید نان و سایر افراد در تأمین نیازمندی مردم حرکت درست و صحیحی را داشته باشند و دانشگاه علوم پزشکی نیز به شکل درست الگوی تغذیه و زیست سالم را تبیین کنند، ما با کمترین دغدغه در حوزه تولید بیماری روبه‌رو خواهیم شد.

قاسمیان نمونه این موضوع را آموزش ساده در حفظ بهداشت دهان و دندان و همچنین خواب مناسب و تغذیه مطلوب با غذاهای سالم و مقوی اعلام کرد و افزود: ما نباید از افزایش بیماران و ارائه آمار در این زمینه خشنود باشیم بلکه انبوه بیماری در یک شهر می‌تواند نقص و کوتاهی به حساب بیاید در حالی که بهتر است شاخص‌های درست و سبک زندگی ارزشی و اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما از مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم تا شاخص‌های آموزش همگانی را در کاهش تولید بیماری افزایش داده و در کنار آن نسبت به خرید تجهیزات تشخیصی مناسب گام‌های جدی و اساسی برداشته شود.

قاسمیان ضرورت تبادل علم بین پزشکان و متخصصان را در جهت بهبود شرایط بیماران یادآور شد و اضافه کرد: تجهیز بیمارستان‌ها در کاهش زمان رسیدگی به بیماران بسیار مهم است که این امر از خستگی و تنش‌های روحی و روانی بیماران می‌کاهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بهبود ارائه خدمات و حفظ کرامت افراد را در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی یادآور شد و بیان کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان باید به شکل مؤٍثر در این حوزه مورد توجه قرار گیرد تا با تقویت علوم و فنون جدید کاهش هزینه‌ها در حوزه بهداشت و درمان رقم بخورد.

انتهای پیام/

منبع