سجاد انوشیروانی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما در نشست با مسئولان استانی و وزارت ورزش و جوانان مطالبات و درخواست‌های خودمان را در سفر پیش روی رئیس جمهور اعلام کردیم و قرار شده بخشی از منابع برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و زیربنایی اختصاص پیدا کند و در کنار آن […]

سجاد انوشیروانی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما در نشست با مسئولان استانی و وزارت ورزش و جوانان مطالبات و درخواست‌های خودمان را در سفر پیش روی رئیس جمهور اعلام کردیم و قرار شده بخشی از منابع برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و زیربنایی اختصاص پیدا کند و در کنار آن برای فعالیت مجدد هیئت‌های ورزشی در دوره پساکرونا منابع مورد نیاز تأمین شود.

وی تصریح کرد: با عبور از موج پنجم کرونا در حال حاضر تمامی اماکن ورزشی در سطح استان بازگشایی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های ورزش همگانی و حرفه‌ای را شاهد هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با گرامیداشت ۲۶ مهرماه آغاز هفته تربیت بدنی گفت: در گرامیداشت این هفته بیش از ۶۵۰ عنوان برنامه در حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی در سطح استان برگزار می‌شود که تقارن این هفته را با هفته وحدت گرامی می‌داریم.

انوشیروانی افزود: در حال حاضر بعد از ۱۹ ماه رکود و تعطیلی اماکن ورزشی و فعالیت هیئت‌ها، ما شاهد تحرک جدی هیئت‌های ورزشی هستیم و ورزشکاران استان خود را آماده حضور در المپیادهای ورزشی در سطح ملی و حتی بازی‌های آسیایی پیش رو می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنان اولویت ما ورزش‌های رزمی، وزنه‌برداری، کشتی، فوتبال و رشته‌های مقاومتی است که توان بالایی در این حوزه در استعدادیابی و تلاش ورزشکاران در رده‌های سنی مختلف را شاهد هستیم و امیدواریم یک حرکت تحولی در این بخش رقم بخورد.

انوشیروانی اضافه کرد: در دو بخش ورزش قهرمانی و همگانی اداره کل ورزش و جوانان سعی می‌کند تا با اولویت استعدادیابی با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها شرایط مناسبی را برای رقابت سالم ورزشکاران مهیا کند که انتظار می‌رود بیش از گذشته در رشته‌های مستعد قهرمانی استان اردبیل بتواند مدال‌های رنگارنگی را کسب کند.

وی بیان کرد: در قالب پایگاه قهرمانی سعی بر این است تا با گرفتن چهار تست ساختار و فیزیک بدنی، آمادگی جسمانی، آمادگی روانی و همچنین تست استقامتی و قدرتی بتوانیم ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف توانمندی دارند، درست راهنمایی کرده و امکان حضور آنها را در مسابقات ملی و حتی برون مرزی فراهم کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: در کنار ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، عمده فعالیت‌های ما در ترویج و توسعه ورزش همگانی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و… متمرکز شده که این امر نیز در پارک‌های محله‌ای و سایر مناطق به صورت ورزش صبحگاهی در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع