پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیاوش احمدی میرقائد، در شورای عشایر استان اردبیل، اظهار کرد: عشایر یکی از ارکان اصلی امنیت غذایی کشور هستند که باید برای پایداری تولید این قشر اعتبارات استانی این جامعه مولد افزایش یابد. وی افزود: دام عشایر ذخیره ژنتیکی کشور است که به‌دلیل خشک‌سالی‌های […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیاوش احمدی میرقائد، در شورای عشایر استان اردبیل، اظهار کرد: عشایر یکی از ارکان اصلی امنیت غذایی کشور هستند که باید برای پایداری تولید این قشر اعتبارات استانی این جامعه مولد افزایش یابد.

وی افزود: دام عشایر ذخیره ژنتیکی کشور است که به‌دلیل خشک‌سالی‌های اخیر، حمایت از این قشر برای بازگشت دام به حالت قبلی باید توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایری با اشاره به افزایش اعتبار تسهیلات و اختصاص ۳ دستگاه تانکر آب‌رسانی و ۴ دستگاه وانت دوکابین به استان اردبیل، گفت: با توجه به تصویب تأمین ۲۲۰هزار دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر توسط وزارت نیرو، نسبت به تخصیص سهم استان اردبیل تلاش می‌شود.

احمدی میرقائد با تأکید بر مصوبه هیأت وزیران (آیین‌نامه سامان‌دهی عشایر) خواستار انجام وظایف سایر دستگاه‌های اجرایی در همه موضوعات به‌ویژه مباحث فرهنگی، بهداشتی و آموزشی شد.

آسیب دیدن عشایر از کمبود نهاده‌ها و بروز خشک‌سالی

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: باید با نگاه ویژه و رفع عملیاتی مشکلات عشایر، کمک کنیم سرمایه‌ تاریخی تولید در عشایر حفظ شود و در این راستا از مرکز کشور درخواست داریم برخی دوگانگی‌ها و ناهماهنگی‌ها در ارائه خدمات و اقدامات مرتبط با عشایر رفع شود.

وی افزود: بهتر است اداره امور عشایری تصدی‌گر و اجراکننده تمامی اقدامات در حوزه عشایر نباشد و صرفا به تعیین اولویت‌ها و تنظیم‌کنندگی بپردازد و دستگاه‌های خدمات‌رسان تخصصی در زمینه‌های آب، برق، راه و… اقدامات خود را انجام دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات قابل توجه در زمینه راه عشایر از جمله آغاز آسفالت ۲ مسیر مهم عشایری، آب‌رسانی به قشلاقات و تحویل ماهانه ۳۰۰ تن آرد به عشایر، ادامه داد: اقدامات بسیج سازندگی در این راستا قابل تقدیر بوده و عزم دولت نیز بر این است تا با وجود برخی محدودیت‌ها و کمبودها، خدمتگزار مردم باشد.

عاملی با اشاره به بروز برخی مشکلات در خصوص کارت عشایری، تصریح کرد: در این زمینه اقدام به بازتعریف ضروری بوده و باید هر کاری که لازم است انجام دهیم تا مسیر برای تولیدات عشایر باز شود.

وی با یادآوری آسیب دیدن عشایر از کمبود نهاده‌ها و بروز خشک‌سالی در سال‌های اخیر، ادامه داد: در راستای مقابله با مشکلات باید واقع‌بینانه عمل کنیم و در این خصوص در استان اردبیل هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها برای امهال وام‌های کشاورزی انجام شده است.

استاندار اردبیل با تأکید بر تأمین و توزیع آرد مورد نیاز عشایر، گفت: در بحث توزیع باید اختیار با حوزه امور عشایر باشد تا به دست عشایر برسد که در صورت وجود نقص، در راستای اصلاح و برطرف کردن آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار