مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آئین بزرگداشت شاعر آئینی اردبیل به صورت فاخر و در سطح ملی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عبدالله بحرالعلومی عصر یکشنبه در مراسم شبی با انور در اردبیل اظهار کرد: به مناسبت بیست و نهمین سالگرد رحلت این استاد شهیر شعر آئینی، قرار است از دست خط او رونمایی شود.

وی تصریح کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد رحلت استاد شعر آئینی مرحوم انور در اردبیل برگزار شد تا علاقمندان از این چهره فاخر و با ارزش تجلیل و تکریم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: استاد انور در ادبیات آئینی از چهره‌های ماندگار استان اردبیل به شمار می‌رود به گونه‌ای که میراث‌دار شایسته برای شعرای پیشینه خود نظیر تاج‌الشعرا، شمس عطار و بیضاء است.

بحرالعلومی افزود: تلاش می‌کنیم تا مراسم فاخر در بزرگداشت این شاعر آئینی در سطح ملی برگزار کنیم که به محض حل مشکل کرونا و مهیا شدن زمینه مناسب برگزاری این بزرگداشت را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شعرای آئینی استان به ویژه در سرودن شعرهای ارزشمند برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش سرآمد کشور هستند و در آستانه ماه محرم قطعاً تجلیل و تکریم این شاعران می‌تواند زمینه بزرگداشت ارزش‌های دینی، مذهبی و آئینی را به همراه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: مجموعه آثار این شاعران ارزشمند و آئینی در مناسبت‌های مختلف رونمایی شده و ما تلاشمان بر این است تا مجموعه آثار فاخر این شعرا را در یک مجلد جمع‌بندی و تقدیم علاقمندان کنیم.

انتهای پیام/