به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، سال گذشته در پی تأکید رئیس‌جمهور در آیین روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برای حل مشکلات قشر کتابدار و همچنین دسترسی آسان به کتاب و پایین آمدن قیمت آن در سبد خانوار، وزیر فرهنگ در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیشنهادهایی درباره تحقق راهکارهای دسترسی آسان به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، سال گذشته در پی تأکید رئیس‌جمهور در آیین روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برای حل مشکلات قشر کتابدار و همچنین دسترسی آسان به کتاب و پایین آمدن قیمت آن در سبد خانوار، وزیر فرهنگ در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیشنهادهایی درباره تحقق راهکارهای دسترسی آسان به کتاب، حل مشکلات معیشتی قشر کتابدار و ترمیم حقوق ایشان برای عمل به وعده‌های دولت مردمی ارائه کرد.

براساس دستور رئیس‌جمهور دستگاه‌های ذیربط ازجمله سازمان برنامه و بودجه ملزم به همکاری برای رفع مشکلات کتابداران و همچنین دسترسی آسان به کتاب در سبد خانوار شده‌اند.

براساس دستور رئیس‌جمهور سازمان برنامه و بودجه به‌منظور رفع موقتی مشکل معیشت کتابداران در چارچوب ضوابط بودجه اعتبار لازم اختصاص دهد.

همچنین سازمان برنامه و بودجه ملزم است اعتبارات لازم برای تکمیل کتابخانه‌های مرکزی استان‌ها را تخصیص دهد.

در بخش دیگری از دستور رئیس‌جمهور لازم است تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های آن نهاد در دسترسی آسان به کتاب برای دانش‌آموزان و ایجاد زنگ مطالعه در مدارس منعقد شود.

همچنین اقدامات لازم به منظور واگذاری کتابخانه‌های عمومی به ظرفیت‌های مردمی در قالب قراردادهای بلندمدت با هدف تحقق امر مردمی‌سازی و کاهش هزینه‌های دولت از دیگر دستورات رئیس‌جمهور در این زمینه است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار