جهان غیببی در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهارکرد: صنعت ساختمان به دلیل برخی سیاست‌های انقباضی تا چند ماه گذشته دارای رکود سنگینی بود اما در استان سمنان که چند ماه اخیر شاهد اتفاقات مثبت و مطلوبی هستیم. نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و […]

جهان غیببی در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهارکرد: صنعت ساختمان به دلیل برخی سیاست‌های انقباضی تا چند ماه گذشته دارای رکود سنگینی بود اما در استان سمنان که چند ماه اخیر شاهد اتفاقات مثبت و مطلوبی هستیم.

نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سمنان افزود: در گذشته نقش و جایگاه مناسبی برای انبوه سازان در پروژه‌های نهضت ملی تعریف نشده بود اما اخیرا شاهد نقش آفرینی مطلوب انبوه سازان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم که ناشی از تغییر نگرش‌های حاکم بر این بخش است.

وی ادامه داد: با هدف گره گشایی و شتاب بخشیدن به اجرای این پروژه‌ها زمینه‌های لازم برای اجرای نهضت ملی مسکن شناسایی و شهرداران و شهرداری‌ها مکلف و موظف به آماده سازی اراضی برای ساخت و ساز شدند.

غیبی گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن براساس رتبه، توان و همچنین لحاظ کردن تجربیات گذشته انبوه سازان در حال واگذاری است و همکاری تنگاتنگی بین انبوه سازان و نهادهای اجرایی شکل گرفته است.

نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سمنان ادامه داد: علاوه بر اجرای پروژه‌ها در قالب واحدهای چندین طبقه، موضوع ویلاسازی پروژه‌ها در شهر سمنان هم آغاز شده است و قراردادی حدود ۳۳۰ واحدی در قالب خانه‌های ویلایی منعقد شده است.

وی افزود: هزینه‌های مرتبط با صدور پروانه و عوارض در استان‌های مختلف متفاوت بوده اما به طور کلی دولت همه نهادهای ذی مدخل در حوزه ساختمان را، مکلف به همراهی با صنعت ساختمان کرده است.

غیبی گفت: در حال حاضر نرخ‌های پیش بینی شده مرتبط با جواز در سمنان، هزینه زیادی را متحمل نمی‌کند و در واحدهای مسکونی زیر ۱۰۰ متر هم امکان استفاده از تخفیفات پیش بینی شده وجود دارد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار