به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، روز شنبه حدود ده هزار نفر از مردم ایتالیا که از اجبار دولت این کشور به ارائه گواهی دیجیتال مربوط به واکسیناسیون کووید -۱۹- موسوم به «گذرنامه سبز» – در محل کار به خشم آمده بودند، در مقابل دفتر نخست وزیری ایتالیا گردهمایی اعتراضی برگزار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، روز شنبه حدود ده هزار نفر از مردم ایتالیا که از اجبار دولت این کشور به ارائه گواهی دیجیتال مربوط به واکسیناسیون کووید -۱۹- موسوم به «گذرنامه سبز» – در محل کار به خشم آمده بودند، در مقابل دفتر نخست وزیری ایتالیا گردهمایی اعتراضی برگزار کرده و خواستار استعفای «ماریو دراگی» نخست وزیر این کشور شدند.

معترضان شعارهایی همچون «نه به گذرنامه سبز» و «آزادی! آزادی!» سر دادند و به سمت پلیس ترقه پرتاب کردند.

گروهی از معترضان نیز که ماسک بر چهره داشتند، به داخل دفتر اصلی اتحادیه کارگری ایتالیا- اتحادیه‌ای که از این گذرنامه‌های سبز حمایت می‌کند- یورش بردند. این معترضان درب جلویی ساختمان را شکستند اما با تلاش نیروهای پلیس به بیرون از ساختمان رانده شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس شهر رم برای متفرق کردن جمعیت انبوه معترضان از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

در همین راستا، ماریو دراگی در تماس تلفنی با «ماریزیو لاندینی» رئیس اتحادیه کارگران ایتالیا همبستگی خود را با وی اعلام و اعتراض‌های روز شنبه در سرتاسر این کشور را محکوم کرد.

انتهای پیام/

منبع