به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد که در صدد است تا سفیر ایران را احضار کند. بر اساس اعلام این خبرگزاری، «آنتونیو تاجانی» (Antonio Tajani) در این خصوص در پارلمان کشورش اعلام کرد: به محض اینکه سفیر ایران استوارنامه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد که در صدد است تا سفیر ایران را احضار کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «آنتونیو تاجانی» (Antonio Tajani) در این خصوص در پارلمان کشورش اعلام کرد: به محض اینکه سفیر ایران استوارنامه اش را به رییس دولت ایتالیا ارائه دهد، وی را احضار خواهم کرد.

«آنتونیو تاجانی» با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل گفت که کشورش قصد دارد به آنچه به ادعای «نقض حقوق بشر» خوانده است، اعتراض کند!

از زمان آغاز اغتشاشات پراکنده در ایران، کشورهای غربی و آمریکا ضمن اعمال تحریم علیه مقامات حقوقی و حقیقی ایران، به تحریک و تشویق اغتشاش گران دامن زده‌ اند.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر