به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روسیاالیوم، منابع لبنانی به ضرب و شتم یک نماینده پارلمان این کشور در جریان اعتراضات روز گذشته نظامیان بازنشسته اشاره کردند. بر اساس این گزارش، سینتیا زرازیر، نماینده پارلمان لبنان در محوطه پارلمان که توسط نظامیان بازنشسته لبنان محاصره شده است، هدف ضرب و شتم قرار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روسیاالیوم، منابع لبنانی به ضرب و شتم یک نماینده پارلمان این کشور در جریان اعتراضات روز گذشته نظامیان بازنشسته اشاره کردند.

بر اساس این گزارش، سینتیا زرازیر، نماینده پارلمان لبنان در محوطه پارلمان که توسط نظامیان بازنشسته لبنان محاصره شده است، هدف ضرب و شتم قرار گرفت.

وی برای همبستگی با نظامیان بازنشسته به میان آنها آمد و گفت که این حکومت پلیسی است و تظاهرات کنندگان را سرکوب می کند.

این نماینده پارلمان لبنان در پی ازدحام و درگیری بین تظاهرات کنندگان و نیروهای نظامی، هدف ضرب و شتم قرار گرفت و توانست از محل تظاهرات دور و مجدداً وارد پارلمان شود.

لازم به ذکر است که نظامیان بازنشسته در لبنان روز گذشته در اعتراض به یکی از بندهای بودجه مرتبط با پرداخت غرامت مالی به آنها، به محوطه پارلمان در میدان النجمه یورش بردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی حاضر در محوطه پارلمان عراق مانع از پیشروی نظامیان بازنشسته در لبنان شدند اما شمار زیاد معترضان، منجر به عبور آنها از تدابیر امنیتی شد.

نظامیان بازنشسته در لبنان توانستند به مسافت بسیار نزدیکی از ورودی پارلمان برسند و در این میان درگیری هایی میان آنها و نیروهای امنیتی مسئول امنیت پارلمان رخ داد.

روسیاالیوم گزارش داد: این نخستین یورش به محوطه پارلمان در نوع خود از زمان اعتراضات ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ است.طی این سه سال معترضان به دلیل تدابیر امنیتی نتوانستند به میدان النجمه نزدیک شوند.

انتهای پیام/

منبع