به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، قاسم امیدی عصر شنبه در کارگاه آموزش و پژوهش بررسی چالش‌های قانون مجازات اسلامی در حوزه حدود، قصاص و دیات در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه با داشتن ۷۵۰ وکیل پایه یک و کارآموزان تلاش می‌کند تا در حوزه‌های تعیین شده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، قاسم امیدی عصر شنبه در کارگاه آموزش و پژوهش بررسی چالش‌های قانون مجازات اسلامی در حوزه حدود، قصاص و دیات در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه با داشتن ۷۵۰ وکیل پایه یک و کارآموزان تلاش می‌کند تا در حوزه‌های تعیین شده خدماتی را به آحاد جامعه ارائه کند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی سطح علمی و توانمندی وکلا و کارآموزان را ارتقا داده و زمینه فعالیت مؤثر و مطلوب وکلا را فراهم کند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: وکلا در بستر احقاق حق موکلان خود با رعایت نظامات اخلاقی و حرفه‌ای تلاش می‌کنند تا به قضات در صدور آرای قضائی متقن همراه با عدالت و انصاف کمک کنند.

امیدی موضوع آموزش و ارتقای سطح سواد وکلا را به عنوان تکلیف مهم مراکز وکلا یادآور شد و افزود: در قالب کمیسیون‌های تخصصی و دوره‌های مختلفی که برگزار می‌کنیم سعی ما بر اعتلای علمی و مهارت‌افزایی اعضا است تا آنها بتوانند مسئولیت خطیر خود را به شایستگی انجام دهند.

وی عدم توجه به معیشت و بیمه وکلا به ویژه وکلای جدیدالورود را از دغدغه‌ها و مشکلات کاری اعلام کرد و ادامه داد: همکاران ما در کنار تلاش و کوشش جدی در اجرای عدالت و احقاق حق موکلان، به امنیت کامل نیاز دارند تا گرفتار برخی از آسیب‌های رایج در جامعه نظیر قتل، جرح، ضرب و… نشوند.

امیدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل با داشتن اعضای توانمند و مجرب سعی کرده تا در کنار ارائه خدمات فراگیر به مردم، با همکاری نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید وکالت معاضدتی و تسخیری و ارائه مشاوره‌های تخصصی را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهد.

وی به راه‌اندازی سامانه ۱۲۹ برای پاسخگویی به سوالات مرتبط با حوزه قضائی و وکالت اشاره کرد و گفت: همکاران ما با پاسخگویی به تماس‌گیرندگان سامانه ۱۲۹ سعی می‌کنند تا زکات علم و مهارت خود را پرداخت کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل با قدردانی از حضور رئیس مرکز فقهی، حقوقی و قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان در برگزاری کارگاه آموزش و پژوهش بر محور بررسی چالش‌های قانون مجازات اسلامی در حوزه حدود، قصاص و دیات بیان کرد: این دوره‌های آموزشی و مهارتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر