به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر،، صادق صادق زاده عصر پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی راه اندازی دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم قضائی استان اظهار کرد: ۳ دادگاه علنی در شعب دادگاه عمومی و حقوقی شهرستان اردبیل طی هفته جاری بر خط برگزار شدند. وی با بیان اینکه برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر،، صادق صادق زاده عصر پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی راه اندازی دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم قضائی استان اظهار کرد: ۳ دادگاه علنی در شعب دادگاه عمومی و حقوقی شهرستان اردبیل طی هفته جاری بر خط برگزار شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم قضائی عامل مهم در ارتقای دانش حقوقی جامعه از طریق مشاهده آنلاین دادگاه است، افزود: برگزاری دادگاه علنی برخط مصداق ایجاد نظارت همگانی بر دادرسی عادلانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نمادی از شفافیت در عرصه قضائی کشور است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه این طرح طبق اصل ۱۶۵ قانون اساسی و همچنین در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس قوه قضائیه در حال اجرایی است، ادامه داد: طرح دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم قضائی به عنوان برنامه اجرایی ذیل اهداف سند تحول و تعالی قضائی از هفته جاری در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم به زودی شاهد اجرای در کل محاکم استان باشیم.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: اجرای دادگاه علنی برخط، علاوه بر نظارت همگانی، امکان داوری جامعه حقوقی اعم از اساتید، دانشجویان دانشگاه‌های حقوق و وکلا و کارشناسان را فراهم کرده است که در این راستا اصحاب رسانه نیز می‌توانند با مشاهده آنلاین دادگاه‌ها گزارشی از روند پرونده‌ها تهیه و مسائل قضائی را به اطلاع عموم مردم برسانند.

وی ادامه داد: دادگاه‌های علنی برخط در دادگستری استان اردبیل با اطلاع رسانی‌های قبلی انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده با ورود به آدرس : http://www.skyroom.adliran.ir/ch/lms.ardebil در سالن‌های مجازی برگزاری دادگاه‌های علنی برخط حضور یابند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر