به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جلال آفاقی بعدازظهر دوشنبه در نشست تخصصی مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی استان اردبیل، به اهمیت مداخلات مشاوران و مددکاران در بحران‌های خانوادگی و اجتماعی اشاره کرده، نقش آن را در تحقق عدالت ترمیمی یادآور شد. وی با تشریح تبعات مجازات‌ها به ویژه کیفر حبس […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جلال آفاقی بعدازظهر دوشنبه در نشست تخصصی مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی استان اردبیل، به اهمیت مداخلات مشاوران و مددکاران در بحران‌های خانوادگی و اجتماعی اشاره کرده، نقش آن را در تحقق عدالت ترمیمی یادآور شد.

وی با تشریح تبعات مجازات‌ها به ویژه کیفر حبس تصریح کرد: بهترین راه برای بازپروری و باز اجتماعی کردن بزهکاران نگاه علت‌شناسانه به جرایم و بررسی خاستگاه‌ها و عوامل دخیل در ناهنجاری‌ها و همچنین تلاش برای اصلاح واقعی مجرمان است.

دادستان مرکز استان اردبیل گفت: عدالت کیفری و تاکید بر مجازات، جز در موارد خاص تأثیر مطلوب در جلوگیری از تکرار جرم و بازگرداندن مجرمان به آغوش جامعه ندارد.

آفاقی با ذکر الزاماتی برای انجام مشاوره و مددکاری، بر ترویج و گسترش فرهنگ عذرخواهی و قبول اشتباه در جامعه و جبران خسارات مادی و معنوی اشخاص را از نیازهای اولویت‌دار عنوان کرد.

وی از تلاش برای اصلاح ذات‌البین و جلوگیری از متلاشی شدن کانون خانواده‌ها به عبادت ثقلین تعبیر کرده و بر توسعه صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و اختلافات تاکید کرد.

آفاقی با قدردانی از اقدامات کلانتری‌ها، واحدهای مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی استان در افزایش صلح و سازش بین طرفین شکایت، آن را نشانی از ارتقای اعتماد عمومی مردم نسبت به نیروی انتظامی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اخبار منتشره اخیر در زمینه رتبه اولی استان اردبیل در خشونت به استناد آمار پزشکی قانونی را تفسیری اشتباه و نادرست اعلام کرد و افزود: در بررسی آمار گواهی‌های پزشکی قانونی مؤلفه‌ها و مسائل فنی و تخصصی فراوانی وجود دارد و نمی‌تواند ملاک رتبه‌بندی خشونت در سطح کشور باشد.

دادستان مرکز استان اردبیل بیان کرد: اردبیل در جرایم خشن رتبه ۱۵ کشوری را دارا است و در این حد نیز با توجه به پیشینه فرهنگی و اجتماعی استان و مشخصه‌های مختلف دیگر، انتظار و تاکید بر کاهش پرونده‌ها و جرایم مرتبط با خشونت و تحقق به حق شهر مهربانی‌ها است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر