رحیم یونسی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها، همکاری‌های متقابلی را در توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای انجام می‌دهیم و با دانشگاه محقق اردبیلی در این زمینه تفاهمنامه‌ای را به امضا رساندیم تا از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای به ویژه کارگاه‌های مجهز نظیر نجاری […]

رحیم یونسی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها، همکاری‌های متقابلی را در توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای انجام می‌دهیم و با دانشگاه محقق اردبیلی در این زمینه تفاهمنامه‌ای را به امضا رساندیم تا از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای به ویژه کارگاه‌های مجهز نظیر نجاری و مهارت‌های نوین دانشجویان بیشتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دوره‌های تعریف شده از استانداردهای ملی و بین‌المللی برخوردار هستند و بر اساس شایستگی‌ها افراد و گروه‌های جوان و نوجوان می‌توانند در این دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده و بعد از گذراندن ۳۶۰ ساعت دوره در رشته‌های مختلف مهارت مورد نظر را یاد گرفته و وارد بازار کسب و کار شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: از رشته‌هایی همچون تعمیر و نصب آسانسور، گوشی‌های تلفن همراه به همراه تعمیر فنی خودروهای داخلی و خارجی استقبال خوبی انجام شده و همکاران ما سعی می‌کنند تا در نوبت صبح و عصر خدمات آموزشی را ارائه کنند.

یونسی افزود: حتی با دعوت از مربیان به شکل برون‌سپاری آمادگی داریم تا دوره‌های آموزشی را در ادارات و سازمان‌های مختلف برگزار کنیم که نمونه آن امضای تفاهمنامه با مخابرات بوده تا در رشته‌های فنی برای پرسنل ارتقای مهارت‌آموزی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مزایای مناسبی که برای ارائه‌کنندگان مدرک فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده متنوع است که در بخش گسترده و عظیمی از این مهارت‌آموزی‌ها ارائه تسهیلات برای افراد توانمند در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای فراهم آمده تا با دریافت وام چهار درصد و ارزان قیمت، فرصت اشتغالی را برای خود ایجاد کنند.

یونسی اضافه کرد: سربازانی که آموزش مهارتی یاد بگیرند و موفق به دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای شوند، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند که گروه‌های پشتیبان نیز تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ضرورت گرایش دانشگاه‌ها را به تقویت و راه‌اندازی رشته‌های فنی و مهارتی یادآور شد و بیان کرد: خلأیی که در دانشگاه‌های ما وجود دارد فعال بودن برخی رشته‌های جنبی، نظری، تئوری و غیرکاربردی است که فرصتی را برای تولید بیکار در فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها به وجود آورده که امیدواریم وزارت علوم در حذف این رشته‌ها و جایگزینی رشته‌های مهارتی، ‌ فنی و نوین اقدامات لازم را انجام دهند.

یونسی به فعالیت ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در ۲ نوبت صبح و عصر در این مراکز به صورت رایگان خدمات آموزشی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود تا زمینه برای ورود به بازار کار برای مهارت‌آموزان فراهم آید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در اکثر رشته‌هایی که با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شده نظیر تعمیر و نصب پکیج و آسانسور، ما با تراکم علاقه‌مندان برای حضور در کلاس‌ها روبه‌رو هستیم که ثبت‌نام‌ها باید در موعد مقرر و زمان‌بندی مشخص انجام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار