رحیم یونسی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد:‌ بر اساس این استاندارد شاغلان در بخش‌های مختلف باید ۳۰ ساعت دوره عملی را در رشته‌های مختلف سپری کنند تا بعد از کسب گواهی فنی و حرفه‌ای در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف ورود پیدا کنند. وی با بیان اینکه آموزش باید منجر به […]

رحیم یونسی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد:‌ بر اساس این استاندارد شاغلان در بخش‌های مختلف باید ۳۰ ساعت دوره عملی را در رشته‌های مختلف سپری کنند تا بعد از کسب گواهی فنی و حرفه‌ای در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آموزش باید منجر به اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان شود، تصریح کرد: سطح کیفی برنامه‌های آموزشی و مهارت‌افزایی را افزایش دادیم که این امر خود می تواند زمینه‌ساز پایداری اشتغال و تولید ثروت در جامعه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تقویت آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی نیروهای شاغل را در حوزه‌های مختلف با محوریت مدارس و دانشگاه‌ها یادآور شد و گفت: هدایت نسل نوجوان و جوان باید به سمت اشتغال در مهارت‌ها و حرف متعددی باشد که سودآوری و ثمربخشی بیشتری را در ایجاد اشتغال مولد به همراه دارد.

یونسی افزود: ما آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را باید تقاضامحور و مهارت‌محور قرار دهیم تا با تحقق اهداف و برنامه‌ها در این بخش بتوانیم به نسل آینده خدمات مناسبی را ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سنجش و صلاحیت‌های حرفه‌ای از دغدغه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای است که با راه‌اندازی مراکز آنلاین سنجش سعی بر این است که این دغدغه‌ها به حداقل برسد.

یونسی از خانواده‌ها خواست تا در هدایت فرزندانشان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اندیشه و رغبت لازم را ایجاد کنند تا رشته‌هایی مهارتی در جامعه تقویت شده و زمینه یک حرکت تحول‌آفرین را مانند بسیاری از کشورها شاهد باشیم.

وی اصلی ترین عامل بیکاری را عدم مهارت نیروی انسانی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه اعلام کرد و ادامه داد: سعی بر این است تا با تعامل آموزش و پرورش، دانشگاه و پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان کار تا حد زیادی این معضلات و آسیب‌ها به حداقل رسیده و نرخ بیکاری در استان اردبیل که بالاتر از ۱۲ درصد است، به میانگین کشوری که در حد ۸ درصد است، تعدیل شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل فعالیت ۱۹۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۲۵ مرکز آموزشی دولتی را یادآور شد و گفت: صلاحیت حرفه‌ای زمینه‌ساز اشتغال پایدار در گروه‌های مختلف جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع