علیرضا نعمت سلطانی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کمترین تخصیص و پرداختی منابع استان را به حوزه آب و فاضلاب شاهد هستیم در حالی که در اکثر شهرها مسئولان و مردم گلایه های جدی را در این حوزه مطرح می کنند. وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب با […]

علیرضا نعمت سلطانی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کمترین تخصیص و پرداختی منابع استان را به حوزه آب و فاضلاب شاهد هستیم در حالی که در اکثر شهرها مسئولان و مردم گلایه های جدی را در این حوزه مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب با خرید پنج تانکر جدید با داشتن ۱۶ تانکر عملیات آبرسانی سیار را به بیش از ۲۲۰ روستا انجام می دهد و انتظار داریم تا با تکمیل مجتمع های آبرسانی و پروژه های اجرایی بسیج سازندگی هر چه سریعتر این روستاها از منابع آب پایدار استفاده کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در شهرهای شمالی استان ۲۲ کیلومتر اصلاح شبکه روستایی انجام شده که ۷.۵ میلیارد تومان منابع در این بخش هزینه شده است.

نعمت سلطانی به شبکه سنتی فاضلاب پارس آباد و قدمت ۵۰ ساله آن اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد این شبکه دچار فرسودگی است و امسال ۳۹ میلیارد تومان منابع برای اصلاح شبکه فاضلاب پیش بینی شده تا ۴۰ کیلومتر فرآیند اصلاح شبکه را انجام دهیم.

وی بیان کرد: در مناطق عشایری نیز در قالب بسته های تعریف شده برای تصفیه آب خام و تأمین نیازمندی عشایر اقدامات خوبی آغاز شده و سعی بر تأمین منابع آبی ساکنان عشایر داریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل اضافه کرد: ۳۳ شهر استان و یک هزار و ۹۱ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب هستند که ما در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که رقم بسیار پایینی است و در سفر معاون آب و آبفای وزارت نیرو نیز درخواست ۱۰۰ میلیارد تومان منابع دادیم تا از این محل پروژه های نیمه تمام اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار