علیرضا نعمت سلطانی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به شدت با محدودیت منابع آب در استان روبه‌رو هستیم که تشدید خشکسالی در سال‌های اخیر به دامنه این مشکلات افزوده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه از یک‌هزار و ۷۰۰ روستای استان، ۷۰۰ روستا با کمبود […]

علیرضا نعمت سلطانی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به شدت با محدودیت منابع آب در استان روبه‌رو هستیم که تشدید خشکسالی در سال‌های اخیر به دامنه این مشکلات افزوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه از یک‌هزار و ۷۰۰ روستای استان، ۷۰۰ روستا با کمبود آب روبه‌رو هستند، تصریح کرد: آبرسانی به این روستاها و قشلاقات با تانکرهای سیار محدود انجام می‌شود که امیدواریم مسئولان کشوری تدبیری مناسب برای تأمین تانکرهای سیار و مجموعه‌های آبرسانی موقت بیندیشند.

وی گفت: به رغم شرایط بارندگی متوسط در سطح استان و قرار گرفتن این استان در بین چهار استان با بارش متوسط ولی تشدید هوای گرم در ۲ ماه اخیر و تداوم خشکسالی نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: شرایط مطلوبی را در تأمین منابع آب در شهرها و روستاها شاهد نیستیم و در کنار آن برخی شهروندان نیز بدون توجه به کمبود منابع نسبت به اسراف آب اقدام می‌کنند که این امر نگرانی‌ها را چندین برابر کرده است.

نعمت سلطانی از افزایش تعرفه آب مصرفی برای خانوارهای پرمصرف خبر داد و خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، با جریمه و افزایش قیمت آب مصرفی روبه‌رو خواهند شد.

وی از اجرای مصوبه مجلس برای رایگان شدن انشعابات خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: ثبت‌نام این خانواده‌ها در قالب سامانه منسجم برای روشن شدن آخرین وضعیت اشتراک آنها در حوزه آب و فاضلاب انجام می‌شود ولی شرط اعمال این معافیت رعایت الگوی مصرف است که اگر خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی این الگو را مورد توجه قرار ندهند، قطعا با محاسبه آب بها مصرفی و نرخ اعلام شده روبه‌رو خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع