به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بهزاد محمدی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ۲۷ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خواهیم بود که در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری این جشنواره جمعه همایش پیاده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بهزاد محمدی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ۲۷ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خواهیم بود که در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری این جشنواره جمعه همایش پیاده روی برگزار شده و هفته آینده نیز برنامه‌های متنوعی در آستانه برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل افزود: همزمان با برگزاری این جشنواره افتتاح دو مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه را در اردبیل و گرمی شاهد خواهیم بود.

محمدی بیان کرد: مدرسه شهید غفاری نوران در ۶ کلاس در این ایام افتتاح می‌شود تا دانش آموزان در فضایی مناسب‌تر تحصیل خود را انجام دهند.

وی گفت: مدرسه ۹ کلاسه تندگویان گرمی نیز همزمان با برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل ادامه داد: برای جشنواره امسال برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده و با دعوت از صاحبان کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی همچنین بهره گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی، نظام پزشکی، نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی در قالب مشارکت اجتماعی آنها را به ساخت و تجهیز مدارس ترغیب و تشویق خواهیم کرد.

محمدی هزینه سنگین ساخت مدرسه را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه برخی خیرین و مجموعه‌های همراه نوسازی توان ساخت یک مدرسه را ندارند تلاش می‌کنیم تا آنها را به پرداخت هزینه ساخت یک مترمربع مدرسه و یا خرید میز، صندلی، کامپیوتر، لپ تاب و سایر محصولات مدرسه ترغیب کنیم.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در پنج شهرستان اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال و اصلاندوز تصریح کرد: برای کاستن از این دغدغه‌ها ساخت دو هزار کلاس درس در قالب سند توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش بینی شده که عمده این مدارس به شکل مجتمع آموزشی احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۵۰۰ کلاس درس از این تعداد با همت خیرین، ۵۰۰ کلاس درس با اعتبارات ملی و استانی و یک هزار کلاس درس نیز از محل مولدسازی در مدت سه سال اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

محمدی مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را در ساخت این واحدها یادآور شد و اظهار کرد: ۴۰۰ کلاس درس در سال جاری به همت این قرارگاه احداث می‌شود که ساخت ۸۸ کلاس درس شروع شده است.

وی گفت: به غیر از ۵ شهرستان یاد شده ما در مابقی شهرستان‌ها مشکلی از بابت فضای آموزشی نداریم و حتی در برخی شهرها نظیر نیر سرانه فضای آموزشی بالای ۱۰ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان اصلاندوز با احداث دو مدرسه ۱۲ کلاسه مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد اما در اردبیل و پارس آباد به ساخت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیاز مبرم داریم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر