مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: اقدامات و اعتبارات لازم برای احداث سکوی تماشاگران زمین فوتبال شهرستان کوثر انجام گرفته و تا خرداد سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری آذرمغان به نقل از ورزش و جوانان استان، سجاد انوشیروانی در سفر به کوثر اظهار داشت: اقدامات و اعتبارات لازم برای احداث سکوی تماشاگران زمین فوتبال شهرستان کوثر انجام گرفته و تا خرداد سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید و همچنین پیست دو و میدانی این استادیوم هم در مراحل بعدی انجام خواهد شد.

وی گفت: در خصوص خوابگاه ورزشی این شهرستان با توجه به نیاز ضروری و شرایط خوبی که در منطقه به لحاظ،جاذبه های ورزشی و گردشگری وجود دارد در سال ۱۴۰۰ اقدام خواهد شد.

انوشیروانی افزود: شهرستان کوثر با وجود سرانه ورزشی بالا و جهت نگهداری این اماکن ورزشی نیاز است که از اعتبارات لازم برخوردار شود و این موضوع را از طریق مسئولین استانی پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: در راستای حمایت، رشد و توسعه ورزش این شهرستان بدهی‌های هیاتهای ورزشی این شهرستان از طرف اداره کل پرداخت خواهد شد.

انوشیروانی عنوان کرد: مشکلات آب زمین چمن این شهرستان هم با اقداماتی که از طرف اداره آب در حال انجام است با ایجاد چاه عمیق بر طرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: ‌‌‌در رشته والیبال پتانسیل و ظرفیت خوبی در استان اردبیل ایجاد شده است و با حضور تیم والیبال عقاب ملل اردبیل نماینده استان در لیگ دسته یک اقدامات خوبی برای رشد این رشته ورزشی در استان انجام شده است که باید از این فرصت بهره لازم را ببریم، همچنین و نیاز است که این رشته ورزشی در کل استان اردبیل توسعه پیدا کند.

انوشیروانی بیان کرد: نیاز است سازمانهای مردم نهادی که در حوزه جوانان فعالیت دارند نسبت به اخذ شناسه از طریق اداره ثبت اقدام کنند تا اداره کل بتواند نسبت به واریز اعتبارت لازم برای اجرای طرح ها با مشکل مواجه نشود.

وی بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد می توانند نسبت به ارائه طرح ها در حوزه های مختلف اعم از مشاوره و ازدواج، تحکیم خانواده، دوره های توانمند سازی، کسب و کار و اشتغالزایی اقدام کنند.

انتظار شهرستان‌ها داشتن ابتدایی‌ترین اقدامات ورزشی است

در ادامه این جلسه،‌کنعانی فرماندار کوثر گفت: ظرفیت های ورزشی این شهرستان بر کسی پوشیده نیست و کوثر در رشته های مختلف افتخارات زیادی را در استان اردبیل کسب کرده که باید به این موضوع اهمیت داد.

وی اضافه کرد: ورزش یک دیوار مستحکم در برابر آسیب های اجتماعی و ضامن سلامت جامعه است
به همین دلیل باید به بحث ورزش توجه جدی شود و هر هزینه ای که برای ورزش انجام بدهیم برای جامعه مفید و موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار شهرستانها این است که ابتدایی ترین اقدامات ورزشی مورد توجه قرار بگیرد و در این شهرستان جوانان با استعدادی در حوزه ورزش وجود دارد که باید حمایت شوند.

کنعانی تصریح کرد: تیم فوتسال این شهرستان در لیگ های کشور حضور دارد و این شهرستان میزبان مسابقات فوتسال کشوری بود که کارنامه درخشانی برای شهرستان است، همچنین در رشته والیبال نیز فعالیت های خوبی انجام گرفته است.

فرماندار کوثر اظهار کرد: ورزش شهرستان کوثر نیاز به توجه ویژه ای دارد و همچنین بخش جوانان از اولویت های ما است و این جوانان هستند که ورزش شهرستان را سر پا نگه داشته اند‌.

وی با اشاره به تقویت و توسعه ورزش شهرستان گفت: به دنبال تامین اعتبارات لازم برای ورزش این شهرستان هستیم و نبود خوابگاه ورزشی از آسیب های ورزش این شهرستان است که رسیدگی به این موضوع از الزامات است.

فعالیت ۱۱۰۰ ورزشکار سازمان یافته در کوثر شایسته تقدیر است

محمدرضا برادران معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در ادامه گفت:طبق آمار سال ۹۸، بیش از ۱۱۰۰ ورزشکار سازمان یافته و ۴ باشگاه ورزشی در شهرستان کوثر فعالیت دارند.

وی افزود: نیاز است تا با آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مزایای ورزش، شاهد افزایش آمار ورزشکاران این شهرستان باشیم.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: شهرستان کوثر نسبت به برگزاری مسابقات لیگ دسته ۳ زحمات زیادی را متحمل شد که حای قدردانی دارد.

برادران ادامه داد: شهرستان کوثر با سرانه ورزشی۲ متر از بیشترین سرانه ورزشی در سطح کشور برخوردار است و در رشته هایی مانند والیبال و بدمینتون در استان در جایگاه اول تا سوم قرار دارد.

وی بیان کرد: هیاتهای ورزشی نسبت به شناسه برای هیات های ورزشی خود اقدام کنند تا بتوانیم از طرف اداره کل حمایت های مالی لازم را انجام دهیم.

برادران ادامه داد: از ۳۰ هیات ورزشی در این شهرستان تنها ۱۵ هیات فعال می باشد که نیاز است برای راه اندازی و فعال کردن هیاتهای ورزشی اقدام جدی در این شهرستان انجام گیرد.

تعامل خوبی با هیئت‌های ورزشی داریم

سید مهدی مدنی، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کوثر گفت: از فعالیت های شاخص ورزش این شهرستان تعامل و همکاری با هیاتهای ورزشی استان و نیز برگزاری ۱۰۰ مسابقه داخلی در سطح شهرستان است.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی با رویکردهای مختلف اعم از سلامت محورو نیز پیشگیری از کرونا از دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان شهرستان کوثر است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کوثر افزود:برگزاری برنامه های حوزه جوانان اعم از دوره های اشتغالزایی و مسابقات فرهنگی در بین ورزشکاران ،برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشی در شهرستان از دیگر فعالیت ها است‌.

مدنی تصریح کرد: ۱۱ سالن ورزشی و ۶۰ زمین خاکی در شهرستان وجود دارد و با توجه به این آمار، سرانه ورزشی این شهرستان ۲ متر است.

در ادامه این جلسه، سید کلان، نماینده معاونت فرهنگی و امور جوانان گفت: درحوزه جوانان ۲ سازمان مردم نهاد با رویکرد فرهنگی و اشتغالزایی در شهرستان کوثر فعال است که انتظار می رود سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف و در راستای کاهش آسیب اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد باید نسبت برگزاری دوره های ازدواج و تحکیم بنیان خانواده اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/