رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه با تلاش قالیبافان، ۸۰ هزار مترمربع فرش در اردبیل تولید شده است، گفت: ۵۵ هزار بافنده فرش در استان اردبیل فعالیت دارند که به همین منظور ۸ هزار و ۷۹۹ فقره کارت قالیبافی نیز در این راستا صادر شده است. وی بیان کرد: در راستای […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه با تلاش قالیبافان، ۸۰ هزار مترمربع فرش در اردبیل تولید شده است، گفت: ۵۵ هزار بافنده فرش در استان اردبیل فعالیت دارند که به همین منظور ۸ هزار و ۷۹۹ فقره کارت قالیبافی نیز در این راستا صادر شده است.

وی بیان کرد: در راستای ساماندهی قالیبافان در استان اردبیل اقدامات لازم و اساسی انجام شده و درصدد هستیم تا هر چه سریع‌تر کارت قالیبافی به قالیبافان واقعی در استان صادر کنیم که به همین منظور تاکنون تمهیدات اساسی به عمل آمده و در حل مشکلات موجود می‌تواند موفق عمل کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: حمایت از بافندگان فرش در حال انجام است و درصدد هستیم بیمه اجتماعی، قالیبافی، روستایی، عشایری و کشاورزی برای ۳۶ هزار نفر را در استان محقق کنیم.

صادقی ادامه داد: حمایت از بافندگان فرش در استان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است که در بخش هنر صنعت فرش دستباف و مشاغل خانگی ۸ هزار و ۸۰۱ مجوز فعالیت صادر شده و توانسته‌ایم زمینه اشتغال‌زایی را برای فعالان این عرصه فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی مجموعه صمت حمایت از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف استان است تا بتوانیم اردبیل را در مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی قرار دهیم و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این موضوع به عنوان اولویت اساسی برای ما مطرح است.

انتهای پیام/

منبع