رامین صادقی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: امسال در گامی جدی تلاش می کنیم تا ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جدید را به مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل اضافه کنیم. وی تصریح کرد: در استان اردبیل در کنار رشد ۷۰ واحد تولیدی در ارتقای بهره وری بین ۲۰ تا […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: امسال در گامی جدی تلاش می کنیم تا ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جدید را به مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل در کنار رشد ۷۰ واحد تولیدی در ارتقای بهره وری بین ۲۰ تا ۱۵۰ درصد سعی بر این است تا ۴۰ واحد راکد قابل احیا را به چرخه تولید بازگردانیم.

احیای ۴۰ واحد صنعتی راکد تا پایان سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۷۰ واحد راکد صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که امسال هدف گذاری ما احیای ۴۰ واحد صنعتی تا پایان سال است.

صادقی در مورد تأمین زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود شرایط تولید افزود: تکمیل زنجیره تولید از دیگر برنامه ها و رویکردهای اصلی است که قطعا با نگاه صادرات محور و بازار پسند تولیدات با نگاه نوآورانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث زنجیره تولید توسعه صنایع مختلف به ویژه صنایع با چرخه تولید موثر هدف گذاری شده که مصنوعات چوبی، ام. دی. اف و زنجیره تولید پوشاک و محصولات الکترونیکی خودرو مد نظر قرار گرفته است.

صادقی از تدارک پنج زنجیره تولید در بخش صنعت در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: سه زنجیره تولید در مرحله اجرایی قرار گرفته و ۲ زنجیره نیز تا پایان سال به این مجموعه اضافه خواهد شد.

وی افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را بسیار مهم و ضروری اعلام کرد و ادامه داد: قرار است ۱۵ واحد تولیدی در استان اردبیل به مجموع باشگاه اشتغال هزارتایی افزوده شود تا زمینه اشتغال بیشتر در این مجموعه ها فراهم آید.

۵ هزار میلیارد تومان منابع برای صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت شد

صادقی پرداخت تسهیلات برای این واحدها و حمایت همه جانبه را در قالب تفاهمنامه سه جانبه یادآور شد و بیان کرد: تا آخر سال تلاش ما بر این است تا از این ۱۵ واحد، ۹ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید با توانی مضاعف بازگشته و اشتغال هزار نفری را در هر یک از این واحدها شامل مجموعه های بزرگ تولیدی شاهد باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ نفر اشتغال در قالب راه اندازی این مجموعه های بزرگ تولیدی نظیر توپ ورزشی، اسباب بازی، اتوبوس سازی، ام. دی. اف، کامیون سازی و آرتاویل تایر تحقق خواهد یافت.

صادقی به فعالیت های انجام شده در بخش معدن نیز اشاره کرد و گفت: در مشگین شهر و کوثر با شناسایی و اعلام ذخیره معدنی عملیات برداشت و فرآوری محصولات معدنی در حال انجام است که تا آخر شهریورماه قرار است کارخانه فرآوری محصولات معدنی در مشگین شهر به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: با تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات معدنی، فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های مرتبط دانشگاهی فراهم می آید.

صادقی افزود: از محل تسهیلات یارانه دار تبصره ۱۶ پرداخت تسهیلات تا ۱۳۶ درصد به متقاضیان انجام شده و پنج هزار میلیارد تومان منابع برای صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اضافه کرد: امسال نیز پرداخت این منابع به ویژه از محل تبصره ۱۸ آغاز شده و تلاش ما بر این است تا برای واحدهای اولویت دار در تأمین منابع و نقدینگی این تسهیلات تزریق شده تا اشتغال بیشتری را در حوزه صنعتی و معدنی شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار