حسین معصوم زاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال مستقر در پاسگاه محیط بانی لرد و برندق حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ موفق به دستگیری ۵ نفر شکارچی متخلف در ماموریت های جداگانه شدند. وی […]

حسین معصوم زاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال مستقر در پاسگاه محیط بانی لرد و برندق حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ موفق به دستگیری ۵ نفر شکارچی متخلف در ماموریت های جداگانه شدند.

وی گفت: از این افراد لاشه ۲ قطعه کبک، ۴ قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی، تعداد ۶۰ عدد فشنگ ساچمه زنی، ۱۰عدد فشنگ ممنوعه چهارپاره،۱۲عدد فشنگ جنگی گلوله زنی کشف و ضبط شد و متخلفان به پاسگاه انتظامی بخش شاهرود و خورش رستم تحویل داده شدند.

معصوم زاده افزود: ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بطور شبانه روزی در پاسگاه های محیط بانی و مناطق مستقر هستند و بصورت پیاده و خودرویی در زیستگاه های منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد شهرستان مشغول گشت و کنترل می باشند و با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله تخریب، تصرف، آلودگی و آتش سوزی برخورد قانونی می نمایند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۹۳ هزار هکتار در جنوب استان اردبیل قرار دارد و به خاطر توپوگرافی و زیستگاه های خاص و بدلیل تنوع زیستی بالا محل زیست انواع حیوانات وحشی و حیات وحش است.

وی تصریح کرد: کل و بز، پلنگ، سیاه گوش، کفتار، خرس، گرگ، گراز، انواع گربه وحشی و جنگلی، انواع سمور جنگلی، سنگی و آبی و پرندگانی مانند عقاب طلایی، طرلان، سارگپه، لیل و انواع شاهین سانان از گونه های مهم منطقه است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر