به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمود قلی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از دفتر یگان حفاظت منابع طبیعی استان اظهار کرد: ۲۶ دستگاه دمنده با هدف جلوگیری از پیشروی دامنه آتش در مراتع و مهار حریق توسط مدیریت بحران استان تهیه و در اختیار یگان حفاظت منابع طبیعی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمود قلی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از دفتر یگان حفاظت منابع طبیعی استان اظهار کرد: ۲۶ دستگاه دمنده با هدف جلوگیری از پیشروی دامنه آتش در مراتع و مهار حریق توسط مدیریت بحران استان تهیه و در اختیار یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه دمنده با شدت بسیار زیاد هوا را به سمت آتش هدایت کرده و مانع از پیشروی آتش به سمت جلو می‌شود، گفت: این دستگاه علاوه بر پیشگیری از پیشروی آتش موجب خاموش شدن حریق نیز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: این دستگاه با سوخت بنزین کار می‌کند و بسیار سبک و قابل حمل توسط نیروهای منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی مناطق بحرانی و آسیب پذیر از حریق تلاش کرده‌ایم تا تجهیزات لازم برای اطفای حریق هم مهیا شود تا بتوانیم از خسارت‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر