به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، داود شایقی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه اجرایی بند «ه» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند. وی تصریح کرد: ۲۴ دستگاه اجرایی استان بر اساس […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، داود شایقی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه اجرایی بند «ه» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ۲۴ دستگاه اجرایی استان بر اساس این آئین‌نامه یک درصد بودجه جاری خود را برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از تعداد ۵۴ طرح رسیده بعد از پالایش و بررسی انجام شده، تعداد ۳۳ عنوان طرح تصویب و برای فراخوان و مراحل اجرایی ابلاغ شد.

شایقی افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف به همت پژوهشگران و فعالان حوزه طرح‌های تحقیقاتی اجرایی و عملیاتی شده تا از نتایج این طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در طرح ملی و استانی استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا این طرح‌های پژوهشی و فناورانه مورد حمایت جدی قرار گرفته تا از نتایج و خروجی آن نیز در مسیر توسعه استان بیشتر بهره بگیریم.

شایقی از پژوهش و تمرکز در حوزه فناوری‌ها به عنوان محور توسعه و پیشرفت استان یاد کرد و ادامه داد: در سایه تلاش محققان، پژوهشگران و فناوران مسیر توسعه استان هموارتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و موانع نیز با نگاه علمی و واقع‌بینانه رفع و حرکت‌های تحولی نیز شکل می‌گیرد.

وی به برگزاری دوره آموزش مدیریت اخلاق اسلامی اشاره کرد و گفت: با حضور اعضای شورای اداری استان این دوره آموزشی با حضور آیت‌الله فروغی در حال برگزاری است و به مدت ۵ روز نیز ادامه خواهد داشت.

ابلاغ مطالعات آمایش سرزمینی و توسعه شهرستان‌ها و روستاها

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان اردبیل از ابلاغ مطالعات توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های استان اردبیل در قالب مجلد به فرمانداران ۱۲ شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در این مطالعات تحلیل‌های دقیق اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، منابع طبیعی، ساختار سکونتی، مخاطرات زیست محیطی، راهبردهای توسعه استان و همچنین شناسایی اهداف بنیادین و تبیین چشم‌انداز کلان استان در هشت فصل در نظر گرفته شده است.

شایقی بیان کرد: مطالعات آمایش سرزمین استان نیز به صورت دقیق هدف‌گذاری شده تا ما بتوانیم در یک ساختار تحول‌آفرین به اهداف مورد نظر در استان اردبیل دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از ابلاغ مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی استان اردبیل در قالب سی. دی و مجلد خبر داد و اظهار کرد: در بخش روستایی نیز مدل‌های توسعه فضایی، توسعه اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار روستاها، الگوهای ارائه شده، الگوهای نظری و روش‌های آماری و نمونه‌گیری مستند مورد توجه قرار گرفته تا توسعه پایدار مناطق روستایی را با یک نظام اقتصادی تحول‌آفرین شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر