معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۱۵ درصد باتری صنعتی مورد نیاز کشور در اردبیل تولید می شود.

یاسر عبداللهی در حاشیه نشست با شرکت های دانش بنیان در اردبیل گفت: کارخانه تولید باتری در اردبیل با بهره گیری از تکنولوژی جدید و توان بومی خود توانسته در تولید باتری خودروهای سبک و سنگین و همچنین موتور پیشقدم بوده و سالانه یک میلیون عدد باتری را تولید و روانه بازار مصرف کند.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی که در سال های اخیر به شرکت دانش بنیان ارتقا یافته، ۱۵ درصد نیاز باتری کشور را پاسخگو است و از سال ۹۸ توانسته ظرفیت تولید خود را در ابعاد مختلف ارتقا دهد.

تلاش برای حل مشکل تعهدسپاری ارزی در راستای صادرات محصولات باتری به کشورهای مختلف

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بر اساس برنامه ریزی مدیریت این کارخانه از سال آینده ظرفیت تولید باتری اشجع اردبیل به ۲ میلیون عدد خواهد رسید تا ز مینه برای صادرات محصولات نیز فراهم آید.

عبداللهی جذب فارغ التحصیلان رشته های مکانیک، برق و سایر رشته های صنعتی را برای فعالیت در این کارخانه و ایجاد فرصت اشتغال یادآور شد و افزود: تولید انواع باتری های سبک و سنگین خودرویی و موتورسیکلت به همراه باتری های صنعتی هایلت مورد توجه این واحد بوده تا با ارتقای دانش بومی و به روزرسانی تجهیزات و امکانات بتواند باتری های با کیفیت و منطبق بر استاندارد ملی را تولید کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا با حل مشکل تعهدسپاری ارزی امکان صادرات محصولات باتری به کشورهای مختلف نیز فراهم آید که پیش از این واحد امکان صادرات باتری به کشور گرجستان، عراق، سوریه و افغانستان را داشته است.

عبداللهی اضافه کرد: در کنار صادرات محصولات تولید شده در این استان با ارزش افزوده بالاتر، امیدواریم در واردات مواد اولیه و ترخیص ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز نیز تسهیل بیشتری انجام شود تا صاحبان این واحدها بتوانند با دلگرمی بیشتر در عرصه تولید حضور داشته باشند.

فرصت اشتغال ۱۱۰۰ نفری از طریق شرکت های دانش بنیان

وی فعالیت ۵۰ شرکت دانش بنیان را در استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: ۴۰ درصد این شرکت های دانش بنیان در حوزه برق، الکترونیک، فناوری های نوین و مواد شیمیایی مشغول فعالیت هستند.

عبداللهی در ادامه سخنان خود یادآور شد: این شرکت های دانش بنیان در سطح استان فرصت اشتغال یک هزار و ۱۰۰ نفر را در گروه های فنی و صنعتی فراهم کردند و همچنان دراین عرصه حضور دارند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گردش مالی این شرکت های دانش بنیان را بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: حمایت همه جانبه در دولت سیزدهم از شرکت های دانش بنیان و فناورانه انجام می شود تا بتوانند ظرفیت تولید خود را ارتقا دهند.

انتهای پیام/