به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، یوسف عباسپور عصر پنجشنبه در نشست مشترک با شهرک‌های صنعتی در اردبیل، اظهار کرد: با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان اقدامات حمایتی خوبی از فعالان این حوزه انجام شده و در قالب این قانون در ۲۰ ماده سعی شده تا تسهیل‌گری و حمایت‌های همه‌جانبه از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، یوسف عباسپور عصر پنجشنبه در نشست مشترک با شهرک‌های صنعتی در اردبیل، اظهار کرد: با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان اقدامات حمایتی خوبی از فعالان این حوزه انجام شده و در قالب این قانون در ۲۰ ماده سعی شده تا تسهیل‌گری و حمایت‌های همه‌جانبه از فعالان این بخش انجام شود.

وی تصریح کرد: در مجلس یازدهم با تصویب این قانون سعی شد تا بسیاری از واحدهای تولیدی به سمت دانش‌بنیان حرکت کنند که در این زمینه پشتیبانی لازم پارک علم و فناوری نیز همراه و هم‌قدم آنها بوده است.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل رشد ۸۷ درصدی را در تأسیس و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد هستیم که این قانون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مورد نیاز را از فعالان این عرصه انجام داده است.

عباسپور به ارتقای جایگاه کشورمان در بین کشورهای دنیا در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: این جایگاه از ۱۲۰ به ۶۰ ارتقا یافته که نشان می‌دهد کشور ما در یک دهه اخیر به سمت فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان گام‌های مؤثری را برداشته است.

وی گستردگی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را در ابعاد مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: بخشی از این شرکت‌ها با هدف تولید محصولات جایگزین واردات و یا تحریمی راه‌اندازی شده و در حال حاضر در سنگر تولید حضوری مؤثر دارند.

عباسپور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سعی ما بر این است تا همچنان حمایت‌ها و پشتیبانی‌های قانونی را از فعالان این مجموعه انجام دهیم و قطعاً تعداد واحدهای موجود دانش‌بنیان که بیش از ۲۸۳ شرکت فناور و دانش‌بنیان است، با حضور نیروی انسانی جوان و نخبه در مسیر تحول قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای احداث شهرک علم و فناوری استان نیز در مساحت ۳۵ هکتار طراحی و فعالیت‌های آماده‌سازی به انجام رسیده و انتظار می‌رود با همراهی مسئولان استانی بتوانیم در راه‌اندازی این مجموعه نیز موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر