یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: درسال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» به صورت ملی و استانی تلاش مؤثر بر این است تا با راهکارهای مناسب بتوان زمینه عملی شدن این خواسته و مطالبه به حق مقام معظم رهبری را فراهم کرد. وی ظرفیت‌های کشور را در تحقق […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: درسال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» به صورت ملی و استانی تلاش مؤثر بر این است تا با راهکارهای مناسب بتوان زمینه عملی شدن این خواسته و مطالبه به حق مقام معظم رهبری را فراهم کرد.

وی ظرفیت‌های کشور را در تحقق شعار بی‌نظیر و شاخص عنوان کرد و گفت:‌ در گام نخست باید این ظرفیت‌ها اعم از منابع انسانی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در مسیر مهار تورم و رشد تولید به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

نباید سرمایه‌ها و نقدینگی کشور به سمت سوداگری مسکن، سکه، طلا، خودرو و ارز هدایت شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تنها مؤلفه مهم و مؤثر در این زمینه را توجه به فعالیت‌های اقتصادی مولد اعلام کرد و افزود: در گزارش بانک جهانی و صندوق بین‌المللی سه مؤلفه تأثیرگذار در رشد اقتصادی کشورمان مورد تاکید قرار گرفته تا تأثیرگذاری آنها را در رفع مشکلات و نارسایی‌ها شاهد باشیم.

نژادمحمد تصریح کرد: متأسفانه اقتصاد کشور ما با پیش‌بینی‌های درست و منطقی روبه‌رو نبوده و در جذب سرمایه‌گذاران نیز فعالیت‌های خوبی به همین تناسب انجام نشده است.

وی ضرورت رونق گرفتن فعالیت‌های مولد اقتصادی و تولید را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: باید اقتصاد کشورمان را از غیرمولد و نظام سوداگری و دلالی به سمت نظام اقتصادی منطقی همراه با رشد شفاف مبانی اقتصادی حرکت دهیم که در این زمینه قطعا مشارکت همه مردم ضروری است.

نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید سرمایه‌ها و نقدینگی کشور به سمت سوداگری مسکن، سکه، طلا، خودرو و ارز هدایت شود در حالی که در اقتصاد جهان این عناصر جز عناصر مصرفی بوده و به هیچ وجه نگاه سرمایه‌ای به آنها انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار کاستن از مشکلات و معایب سوداگری، باید نظام اقتصادی ایران را شفاف و به سمت تدوین یک افق روشن حرکت دهیم.

تدارک ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری با مطالعات توجیه فنی و اقتصادی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری با انجام مطالعات توجیه فنی و اقتصادی در استان به انجام رسیده و ثبت اطلاعات این فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در سامانه‌های سرمایه‌گذاری وزارت کشور، اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان شاهد هستیم.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امسال نیز با همکاری فرمانداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی ۱۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری اولویت‌دار در استان در حال تدوین نهایی است که امسال مطالعات امکان‌سنجی و فنی و اقتصادی آنها انجام شده و ارائه آن را به سرمایه‌گذاران شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال همایش سرمایه‌گذاری در استان برگزار خواهد شد که در این حوزه سعی می‌کنیم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را به زبان‌های زنده دنیا ترجمه کرده و در قالب سی. دی و سایر مجموعه‌های تبلیغاتی برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ارائه کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار