حسن محمدی ادیب در گفت و گو با بازار، اظهار کرد: این نشان اصالت برای هنرهای صنایع دستی و هنرمندان فعال و توانمند آن در سطح ملی ارائه می شود و استان اردبیل تاکنون موفق شده ده ها نشان اصالت و حتی برند ورنی و گلیم را در سطح بین المللی دریافت کند. وی تصریح […]

حسن محمدی ادیب در گفت و گو با بازار، اظهار کرد: این نشان اصالت برای هنرهای صنایع دستی و هنرمندان فعال و توانمند آن در سطح ملی ارائه می شود و استان اردبیل تاکنون موفق شده ده ها نشان اصالت و حتی برند ورنی و گلیم را در سطح بین المللی دریافت کند.

وی تصریح کرد: ۳۰ هزار هنرمند در ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعالیت می کنند که تنوع تولید و عرضه محصولات آنها زمینه خوبی را برای صادرات این محصولات فراهم کرده که انتظار می رود از طریق گمرکات استان فضای صادراتی برای این محصولات فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین دانشگاه محقق اردبیلی و میراث فرهنگی سعی خواهیم کرد تا با محوریت آموزش صنایع دستی هنرمندان و جوانان علاقه مند را به حوزه آموزش صنایع دستی هدایت کنیم تا آنها بتوانند در این دوره ها مهارت و دانش مورد نیاز را یاد بگیرند.

محمدی ادیب افزود: در حوزه صنایع دستی اقدامات حمایتی از تولیدکنندگان به ویژه گلیم، ورنی، جاجیم، فرش و سایر هنرهای دستی با شناسایی و ساماندهی هنرمندان و صنعتگران به وجود آمده تا ما بتوانیم در این بخش رشد و تعالی خوبی را شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در کنار راه اندازی بازارچه های موقت و دائمی عرضه صنایع دستی، تلاش بر خرید این محصولات و مساعدت به هنرمندان است که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز جزو رویکردهای اصلی و مهم میراث فرهنگی محسوب می شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار