معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۱۰ درصد جوجه یک روزه و بیش از چهار درصد مواد پروتئینی کشور در استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف می شود.

یاسر عبداللهی عابد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه خدماتی که دامپزشکی در عرصه های مختلف انجام می دهد در نهایت گمنامی اما سختکوشی تمام است اظهار کرد: این خدمات که تأمین کننده سلامت و امنیت غذایی مردم است، دارای ارج و قرب بسیار بالا است که اگر یک روز این خدمات ارائه نشود، مردم با تنگنا و سختی معیشت روبه رو خواهند شد.

وی فعالیت دامپزشکی را در حوزه نظارت و کنترل کشتار بهداشتی و شرعی، تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دام و طیور و همچنین بحث عرضه مواد غذایی به شکل سالم تصریح کرد: اگر لحظه ای کارشناسان و مسئولان دامپزشکی غفلت کنند، بزرگترین آسیب به سلامت به عنوان نعمت والای الهی وارد خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل شرایط فعالیتی خوبی را از دامپزشکی شاهد بودیم به طوری که مدیریت این مجموعه با زحمات شبانه روزی و مخلصانه سعی می کرد تا آمارهای دقیق و روزانه را از کشتار دام و طیور ارائه کند تا دیگر مسئولان بتوانند تنظیم بازار را در سخت ترین شرایط انجام دهند.

عبداللهی افزود: این ایام گذر که اکثر استان ها با مشکلات جدی در تأمین گوشت مرغ روبه رو بودند، استان اردبیل با مدیریتی صحیح و تلاشی جهادگونه سعی کرد تا نیاز مردم را در این حوزه تأمین کند که قطعا همه کشتارها با رعایت اصول بهداشتی و شرعی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند این خدمات در فضای بیرونی قابل لمس نیست اما در سنگر خدمت رسانی دامپزشکی تأمین کننده امنیت و سلامت غذایی مردم است که از جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی برخوردار است.

عبداللهی ظرفیت استان اردبیل را در تولید و عرضه گوشت قرمز و سفید یک جایگاه ممتاز اعلام کرد و ادامه داد: این استان جز استان های ممتاز در تأمین پروتئین مورد نیاز مردم مناطق مختلف کشور است که ۱۰ درصد جوجه یک روزه و بیش از چهار درصد مواد پروتئینی کشور در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از مدیریت جدید دامپزشکی استان خواست تا با برنامه ریزی دقیق و صحیح در این حوزه تلاش کرده و بستر یک کار مجاهدانه و شبانه روزی را مهیا کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار