سید کمال الدین میرجعفریان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن با هدف برطرف کردن دغدغه عموم مردم در حوزه تأمین مسکن آغاز شده و در استان اردبیل نیز با تأمین زمین تا ۸۰۰ هکتار در شهرها و روستاها ساخت واحدهای مسکونی آغاز […]

سید کمال الدین میرجعفریان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن با هدف برطرف کردن دغدغه عموم مردم در حوزه تأمین مسکن آغاز شده و در استان اردبیل نیز با تأمین زمین تا ۸۰۰ هکتار در شهرها و روستاها ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: از ۴۳۰ هزار خانوار ساکن در استان اردبیل، ۱۰۳ هزار خانوار فاقد مسکن هستند که با شناسایی نیاز آنها در شهرها و روستاها، ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است.

۶۳ هزار نفر سهمیه پیش بینی شده برای استان در طرح نهضت ملی مسکن

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در طرح نهضت ملی مسکن سهمیه پیش بینی شده برای استان ۶۳ هزار نفر بوده که در کنار آن ۱۶ هزار واحد مسکونی روستایی نیز باید احداث و تحویل ساکنان مناطق روستایی شود.

میرجعفریان افزود: عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی آغاز شده و در بافت های فرسوده نیز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن با همراهی ساکنان این مناطق شروع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم بخش عظیمی از این واحدها تکمیل و افتتاح شده و زمینه تأمین سرپناه مناسب برای اقشار نیازمند را شاهد باشیم.

تا پایان دولت سیزدهم خط ریلی اردبیل به سمت میانه به اتمام می رسد

میرجعفریان در مورد آخرین وضعیت راه آهن اردبیل نیز اضافه کرد: راه آهن اردبیل با پیشرفت ۹۰ درصد مراحل پایانی خود را سپری می کند اما با تکمیل مراحل سخت و گلوگاهی پیش بینی می کنیم تا پایان دولت سیزدهم خط ریلی اردبیل به سمت میانه به اتمام برسد.

وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت در حوزه عمرانی ۶۲۴ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و در حوزه اقتصادی نیز ۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

میرجعفریان عمده این پروژه ها را در حوزه آب، برق، گازرسانی، طرح های هادی روستایی، مسکن و آبگیری سدها اعلام کرد و ادامه داد: سه سد عمارت، گیوی و عنبران در دولت سیزدهم به مرحله آبگیری رسیده که در شهرستان نمین همزمان با هفته دولت شاهد بهره برداری از سد عنبران هستیم که امکان ذخیره سازی ۷۰ میلیون متر مکعب آب را فراهم کرده است.

افتتاح ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان و تکمیل تونل دوم حیران تا پایان سال

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به دنبال بارش های بهاری و جاری شدن سیلاب در گرمی و انگوت بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد عمارت جمع شده و در سد گیوی نیز تا ۲۰ میلیون متر مکعب آب مورد بهره برداری و استفاده اهالی قرار گرفته است.

میرجعفریان به محدود بودن اعتبارات استانی تا ۶۰۰ میلیارد تومان در طول سال اشاره کرد و گفت: ما سال گذشته از ردیف های ملی و سفر رئیس جمهور بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع را جذب و برای تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه کردیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از افتتاح ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان و تکمیل تونل دوم حیران تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: تلاش بر این است تا با یک هزار میلیارد تومان اعتبار تونل خلخال – اسالم نیز به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار