عملیات اجرایی ساخت اولین کتابخانه عمومی مستقل در گرمی به همت بنیاد مستضعفان آغاز شد.

به گزارش آذرمغان، دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بنیاد علوی برای ساخت کتابخانه در گرمی، قبل از ظهر امروز عملیات ساخت اولین کتابخانه عمومی مستقل در گرمی با نام کتابخانه علوی، پس از تامین زمین مورد نیاز از سوی فرمانداری آغاز شد.
علی قیطانی با تشریح مشخصات فنی پروژه گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۲۲۰ مترمربع با سازه اسکلت بتنی در جوار سالن فرهنگی هنری حافظ احداث می شود و برای ساخت آن بنیاد مستضعفان مبلغ بیش از یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان هزینه می کند.
وی با اذعان به کمبود فضاهای فرهنگی و کتاب خوانی در این شهرستان افزود: سالهاست کتابخانه عمومی گرمی در ساختمان اداره ارشاد این شهرستان مستقر است و بنا بر ضرورت پروژه در شهرستان ،تمام تلاش براین است که این پروژه درمدت زمان ۱۰ ماهه تکمیل وبه بهره برداری برسد.
دبیر نهاد پیشرفت شهرستان با اشاره به پیشینه فرهنگی منطقه یادآور شد: با توجه به سطح فرهنگ و دانش مردم این منطقه، لزوم ساخت یک کتابخانه عمومی مستقل بیش از پیش احساس می شود، تا مردم از ساختمان کتابخانه مستقلی بهره مند شوند.

انتهای پیام/