به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، فرماندار شهرستان پارس‌آباد عصر یکشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت کشت و زرع در پارس‌آباد اظهار کرد: با کشت این گیاه پرخاصیت پارس‌آباد به جمع تولیدکنندگان گیاه آلوئه‌ورا اضافه شد تا پنجاه و یکمین محصول تولید شده در خاک زرخیز پارس‌آباد مغان به این گیاه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، فرماندار شهرستان پارس‌آباد عصر یکشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت کشت و زرع در پارس‌آباد اظهار کرد: با کشت این گیاه پرخاصیت پارس‌آباد به جمع تولیدکنندگان گیاه آلوئه‌ورا اضافه شد تا پنجاه و یکمین محصول تولید شده در خاک زرخیز پارس‌آباد مغان به این گیاه پرخاصیت اختصاص پیدا کند.

جابر جهان‌بین تصریح کرد: برای اولین بار کشت آزمایشی این محصول در منطقه «گووشلوی» بخش مرکزی پارس‌آباد انجام شد و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد آب و هوای معتدل و سازگار با این گیاه و وجود خاک غنی در این منطقه برای رشد آن شرایط بی‌نظیری را فراهم کرده است.

وی گفت: در یک فضای محدود ۲ هزار متر مربعی ۸ هزار گونه ریشه‌دار آلوئه‌ورا مورد کشت و پرورش قرار گرفت تا بعد از ۲ ماه قلمه‌زنی و تکثیر شاهد برداشت این گیاه پرخاصیت باشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد افزود: بر اساس نظر پزشکان این گیاه پرخاصیت نه تنها خواص مفید برای پوست و مو دارد بلکه در صنعت پردرآمد لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد.

جهان‌بین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در درمان طب سنتی نیز آلوئه‌ورا از گیاهان پایه‌ای است که می‌توان با فرآوری این محصول زمینه صادرات آن را نیز به کشورهای مختلف فراهم کرد.

وی اضافه کرد: این گیاه ۴ بار امکان کشت و برداشت محصول را دارد و قطعاً با توجه به خواص مختلف برگ‌های آن و ژن موجود در گیاه آلوئه‌ورا یک لایه‌بردار طبیعی و فوق‌العاده برای درمان بیماری‌های پوستی و درمان زخم‌ها است.

جهان‌بین بیان کرد: با استقبال کشاورزان از کشت این گیاه ارزشمند می‌توان در سال‌های آینده ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشاورزان کرده و در کنار آن پارس‌آباد را به قطب تولید این گیاه و محصولات متنوع آن به ویژه ژن آلوئه‌ورا کرد که خواص درمانی و حتی دارویی به بیماری دیابت را دارا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: شهرستان پارس‌آباد به رغم تولید ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی، همچنان از صنایع تبدیلی و تکمیلی مناسب با ارزش افزوده بالا محروم است که انتظار می‌رود مسئولان جهاد کشاورزی با همراهی سرمایه‌گذاران فرصت توسعه صنایع تبدیلی را فراهم کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر