به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سیاوش نیرومند ظهر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی طرح کشاورزی قراردادی در اردبیل اظهار کرد: اراضی زراعی شهرستان اردبیل تحت پوشش کشت قراردادی قرار می‌گیرند و برابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی تمامی شهرستان‌های مشمول این طرح، تحت پوشش مزایای آن قرار می‌گیرند. وی تصریح کرد: طرح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سیاوش نیرومند ظهر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی طرح کشاورزی قراردادی در اردبیل اظهار کرد: اراضی زراعی شهرستان اردبیل تحت پوشش کشت قراردادی قرار می‌گیرند و برابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی تمامی شهرستان‌های مشمول این طرح، تحت پوشش مزایای آن قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: طرح کشاورزی قراردادی با هدف حمایت از کشاورزان همزمان در سراسر کشور و در این شهرستان نیز در حال اجرا است و این طرح تنها برای محصول گندم آبی قابلیت اجرا دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به مزایای ویژه این طرح اشاره کرد و گفت: گندم‌کاران می‌توانند با عقد قرارداد، تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته و از برنامه‌های حمایتی دولت بهره‌مند شوند.

نیرومند پروسه پیوستن به زنحیره وشت قراردادی در اردبیل را یادآور شد و افزود: کشاورزان باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی تابعه، اطلاعات خود را در سامانه پهنه‌بندی ثبت و به روزرسانی کنند تا بتوانند در سامانه اختصاصی کشت قراردادی مراحل ثبت را تکمیل و قرارداد کشت را انجام دهند.

وی با دعوت از کشاورزان گندم‌کار منطقه به مشارکت در طرح کشت قراردادی به مشوق‌های در نظر گرفته شده در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزان پس از عقد قرارداد می‌توانند از تسهیلات ویژه این طرح با مراجعه به بانک کشاورزی بهره‌مند شوند.

نیرومند تخفیف ۲۰ درصدی سهم بیمه کشاورزان استقبال‌کننده از طرح کشت قراردادی را از مهمترین مزایای این طرح اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین برای ایجاد رضایتمندی در بین کشاورزان در قالب خرید تضمینی، پرداخت کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید به ازای هر تن گندم تحویلی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه حمل به کشاورز تعلق می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل دریافت کودهای شیمیایی یارانه‌ای فسفاته و پتاسه را از دیگر مشوق‌های در نظر گرفته شده در طرح کشاورزی قراردادی عنوان کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر