به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از فرانس‌۲۴، کره شمالی به طور منظم رژه های نظامی بزرگی برگزار می کند، اما چنین رویدادهایی در کره جنوبی به طور سنتی فقط هر پنج سال یک بار به مناسبت روز نیروهای مسلح کره جنوبی برگزار می شود. آخرین رژه نیروهای مسلح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از فرانس‌۲۴، کره شمالی به طور منظم رژه های نظامی بزرگی برگزار می کند، اما چنین رویدادهایی در کره جنوبی به طور سنتی فقط هر پنج سال یک بار به مناسبت روز نیروهای مسلح کره جنوبی برگزار می شود.

آخرین رژه نیروهای مسلح کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ بود. پنج سال بعد، رئیس جمهور وقت، «مون جائه‌این»، در راستای رویکرد آشتی‌جویانه خود در قبال کره شمالی، به جای برگزاری یک رویداد نظامی، یک مراسم جشن برگزار کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد رژه روز سه شنبه در سئول حدود ساعت ۴ بعد از ظهر (۷ صبح به وقت گرینویچ) آغاز می شود و حدود ۶۷۰۰ نیروی نظامی و ۳۴۰ قطعه تجهیزات نظامی از جمله جنگنده های رادارگریز اف-۳۵ در آن شرکت خواهند کرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی «kF-۲۱»، نخستین جت جنگنده تولید داخل کره جنوبی، و همچنین بالگردها و پهپادهای نسل بعدی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. افزون بر این حدود ۲۰۰ پرسنل کره جنوبی و آمریکایی «قطعات تاکتیکی مشابه یک نفوذ هوایی واقعی» را به نمایش خواهند گذاشت.

نزدیک به ۳۰۰ نیروی نظامی آمریکایی نیز در رژه امروز نیروهای مسلح کره جنوبی در سئول شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر