به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) امروز شنبه اعلام کرد که این کشور مصمم است به زودی ماهواره‌ های جاسوسی بیشتری را برای جمع‌ آوری اطلاعات درباره فعالیت‌ های نظامی دشمنانش به فضا پرتاب کند. بر اساس اعلام پیونگ یانگ، این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) امروز شنبه اعلام کرد که این کشور مصمم است به زودی ماهواره‌ های جاسوسی بیشتری را برای جمع‌ آوری اطلاعات درباره فعالیت‌ های نظامی دشمنانش به فضا پرتاب کند.

بر اساس اعلام پیونگ یانگ، این ماهواره ها از ماهواره Malligyong-۱ که کره شمالی در ماه نوامبر به فضا پرتاب کرد، الگوبرداری خواهند شد؛ ماهواره ای که دولت های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن مدعی شدند که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند.

کره شمالی در دفاع از این اقدام دفاعی خود در توسعه فضایی گفت: در صورت لزوم، آنها کار هدایت ما را به سمت یک حمله فوق‌ العاده قوی انجام خواهند داد.

این در حالیست که به گزارش رویترز، مشاوران امنیت ملی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن قرار است در سئول نشستی سه جانبه برای گفتگو درباره کره شمالی و دیگر مسائل جهانی برگزار کنند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در هفته های پیش اعلام کرده بود که ماهواره شناسایی این کشور که با موفقیت به فضا پرتاب شد، به محافظت از پیونگ یانگ در برابر «اقدامات و تحرکات خطرناک و تهاجمی نیروهای متخاصم» کمک خواهد کرد.

رهبر کره شمالی در این خصوص گفت: اکنون عصر جدیدی از یک قدرت فضایی در کره شمالی به وجود آمده است.

وی این سخنان را در جریان دیداری که به همراه دخترش از اداره کل فناوری‌ های فضایی کشورش داست، بیان کرده بود.

رسانه‌های رسمی کره شمالی در هفته های پیش با انتشار تصاویری اعلام کردند که سومین تلاش پیونگ‌یانگ برای پرتاب ماهواره نظامی به فضا با موفقیت انجام شد.

ارتش کره جنوبی هم تأیید کرد که کره شمالی یک ماهواره جاسوسی نظامی به فضا پرتاب کرده است. پیونگ‌یانگ پیش از این دو بار تلاش کرده بود این ماهواره را پرتاب کند که با شکست روبرو شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر