یاسر عبداللهی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در دو سال گذشته نرخ بیکاری استان اردبیل ۱۰.۳۲ درصد بوده که بر اساس آخرین آمارها این نرخ به کمتر از ۹.۸ درصد کاهش یافته که ۰.۵ درصد روند کاهندگی را شاهد هستیم. وی تصریح کرد: هر چند این رقم عدد مناسب […]

یاسر عبداللهی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در دو سال گذشته نرخ بیکاری استان اردبیل ۱۰.۳۲ درصد بوده که بر اساس آخرین آمارها این نرخ به کمتر از ۹.۸ درصد کاهش یافته که ۰.۵ درصد روند کاهندگی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: هر چند این رقم عدد مناسب و مطلوب ما نیست ولی سعی ما بر این است تا با ایجاد فرصت های اشتغال در واحدهای صنعتی، تولیدی، بخش های خدماتی، کشاورزی و گردشگری نرخ بیکاری را در استان به شدت کاهش دهیم.

اردبیل رتبه ۲۵ سرانه درآمدی کشور را دارد

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه در سرانه درآمدی استان اردبیل رتبه ۲۵ کشور را دارد، گفت: درآمد سرانه به رقم ۵۴ میلیون تومان رسیده که امیدواریم در استان اردبیل نیز با افزایش منابع درآمدی و معیشتی مردم این شاخص ارتقا پیدا کند.

عبداللهی تمرکز امسال را بر روی طرح های تولیدی و اقتصادی یادآور شد و افزود: ۵۵ طرح اقتصادی، ۳۲ طرح صنعتی، ۲۴ طرح کشاورزی و هشت طرح گردشگری با اشتغالزایی ۷۸۰ نفر و سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان در مرحله بهره برداری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بخش صنعت تولید پروفیل فولادی و صنایع غذایی و در بخش کشاورزی نیز راه اندازی کارخانه های پنبه پاک کنی، صنایع تکمیلی و فرآوری مد نظر بوده و در بخش گردشگری نیز توسعه مراکز اقامتی و طرح های بوم گردی اجرایی و عملیاتی شده است.

۶۰۰ طرح در حال اجرا است

عبداللهی سیمای اقتصادی استان را در افق پیش رو روشن و امیدبخش توصیف کرد و ادامه داد: اعداد و شاخص ها نشان می دهد که به تدریج با رفع موانع و مشکلات در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری استان اردبیل راه هموار و امیدبخشی را طی می کند.

وی اهمیت تولید و آثار ارزشمند آن را در کاهش تورم یادآور شد و اضافه کرد: ۶۰۰ طرح صنعتی، تولیدی و اقتصادی در اردبیل با پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا است که تا پایان سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری این طرح ها خواهیم بود.

عبداللهی بیان کرد: با همکاری و مساعدت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های انجام شده طرح های صنعتی و تولیدی پر سودی را در استان در مرحله اجرا داریم که قطعا به ثمر نشستن آن در کاهش بیکاری و تورم بسیار مؤثر خواهد بود.

حذف قوانین مخل تولید

وی از حذف قوانین مخل تولید به صورت استانی و ملی خبر داد و اظهار کرد: در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای گره گشایی از مشکلات سرمایه گذاران بیش از ده ها قانون مخل تولید اصلاح و ۵۰ مورد نیز برای بازنگری به هیئت مقررات زدایی ارسال شده است.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال گذشته کل تسهیلات پرداختی بانک های استان ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۵۶ درصد آن در بخش صنعت و معدن و مابقی نیز در حوزه های مختلف بوده که برای صاحبان واحدهای تولیدی و مشاغل پرداخت شده است.

وی گفت: تلاش ما بر این است تا امسال نیز از محل تبصره ۱۶ پرداختی تسهیلات سرعت بیشتری گرفته و تا آخر امسال سهمیه ۱۴۰۱ را به صورت کامل جذب کنیم.

۱۱۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت

عبداللهی افزود: ۱۱۰ جلسه ستاد تسهیل در یک سال اخیر برگزار شده که ۲۰۰ مصوبه در آن نهایی شده که ۶۵ درصد مصوبات روند اجرایی به خود گرفته است.

وی اظهار کرد: ۱۱۶ واحد راکد و تعطیل شده در این مدت با همکاری شهرک ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشتند تا فرصت اشتغال برای چهار هزار نفر فراهم آید.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به بازدید سفیر چین از کشورمان و نشست های اخیر در تهران با سفیر و مسئولان چین اشاره کرد و گفت: علاوه بر حوزه گردشگری، در بخش انرژی پاک و عمران شهری نیز تفاهمنامه ای امضا شد تا ما شاهد جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه چین در مسیر توسعه و رشد استان باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار