جلال همتی در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهارکرد: یکی از راهکارهای اساسی و موثر در ثبات و کاهش قیمت مسکن دریافت به موقع و به هنگام تسهیلات مسکن توسط متقاضیان است. عضو زنجیره تولید مسکن کشور افزود: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا تسهیلات به صورت […]

جلال همتی در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهارکرد: یکی از راهکارهای اساسی و موثر در ثبات و کاهش قیمت مسکن دریافت به موقع و به هنگام تسهیلات مسکن توسط متقاضیان است.

عضو زنجیره تولید مسکن کشور افزود: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا تسهیلات به صورت راحت و سهل در اختیار متقاضی قرار بگیرد نباید پروسه وام آنچنان طولانی باشد که مشمول تورم و افزایش قیمت مصالح شود.

وی گفت: انتظار از کارگزاران دولتی آن است که موانع خواسته یا ناخواسته پیش روی دریافت به موقع تسهیلات، حذف و ساز و کار مناسبی در این خصوص ترسیم شود.

همتی ادامه داد: تا هنگامی که قیمت عوارض ساختمانی مانند نرخ پروانه ساختمان و مباحثی مانند بیمه و مالیات به صورت مستمر افزایش می‌یابد، نمی‌توان چشم انداز روشنی برای کاهش قیمت مسکن ترسیم کرد.

عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور تولید مسکن افزود: یکی از مولفه‌های ثبات مسکن ثابت بودن قیمت مصالح ساختمانی بوده و تا رشد قیمت مصالح متوقف نشود کاهش قیمت مسکن شدنی نیست.

همتی گفت: تا وقتی که تولید کنندگان مصالح در تابستان مشکل برق و در زمستان مشکل گاز دارند، دست یابی به ثبات قیمت به سبب تحمیل هزینه‌های مضاعف میسر نیست.

وی اظهار کرد: انتظار آحاد مردم آن است که ترتیب اتخاذ داده شود تا همه سازندگان مسکن بتوانند از مصالح دولتی برای تکمیل پروژه‌های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار