با گذشت ۴ ماه از سفر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور هنوز خبری از اعلام نقطه مصوب منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل نیست.

به گزارش آذرمغان، ۴ ماه پیش بود که به دنبال کشمکش و اختلافات نمایندگان استان اردبیل بر سر مرکزیت منطقه آزاد تجاری، پای دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری کشور به اردبیل باز شد و سعید محمد ضمن بازدید میدانی از چند نقطه استان برای ایجاد منطقه آزاد، از وعده ۱۰ روزه جلسه با مجمع در این خصوص برای اعلام نتیجه نهایی به مردم استان اردبیل خبر داد.

هر چند سعید محمد با اذعان به اینکه نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص منطقه آزاد اردبیل یک نقطه است و حجت بر همگان مبرهن است، اما برای فرار از پاسخگویی و حفظ موقعیت خود در بین نمایندگان استان اردبیل در اقدامی عجیب توپ را در زمین مجمع انداخته و اعلام کرد که تلاش می کنیم هر ۴ نقطه استان (رضی، گرمی، بیله سوار و تازه کند) را منطقه آزاد اعلام کنیم!

سوای از وعده صدمن یه غاز دبیر شورای عالی مناطق آزاد و وعده ۱۰ روزه او در استان اردبیل که اکنون شده ۴ ماه! نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز دی‌ماه ۱۴۰۰ در جمع مردم پارس آبادمغان منطقه آزاد را حق قطعی مغان و مرکزیت آن را نیز حق این منطقه عنوان کرد. اما با وجود این, تا این لحظه نه از اعلام آن یک نقطه مصوب شده در مجمع تشخیص خبری است و نه از سرنوشت ۴ نقطه وعده داده آقای سعید محمد…

به هر حال شرایط حاضر در استان به هیچ وجه به نفع توسعه منطقه نبوده و انتظار می‌رود دبیر شورای عالی مناطق آزاد با درک شرایط حساس کنونی در این منطقه مرزی بدون توجه به حاشیه‌های احتمالی لابی‌های سیاسی با اعلام نقطه مصوب که پیش تر در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تصویب شده بر شیطنت جریان‌های حاکم بر موضوع را خاتمه دهد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری