علی‌ موسی‌خانی در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار کرد: خرید تضمینی وش پنبه برای سال زراعی جاری هر کیلوگرم ۲۸۰ هزار ریال توسط شورای اقتصاد تعیین شده اما با وجود تعیین قیمت تضمینی توسط دولت، این محصول براساس کیفیت الیاف با افزایش حداکثر ۲۵ درصدی بین ۳۵۰ […]

علی‌ موسی‌خانی در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار کرد: خرید تضمینی وش پنبه برای سال زراعی جاری هر کیلوگرم ۲۸۰ هزار ریال توسط شورای اقتصاد تعیین شده اما با وجود تعیین قیمت تضمینی توسط دولت، این محصول براساس کیفیت الیاف با افزایش حداکثر ۲۵ درصدی بین ۳۵۰ تا ۳۰۰ هزار ریال خرید و فروش می‌شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: خسارت آفات و هزینه سموم، اقتصادی نبودن زراعت پنبه در اراضی درجه دو و سه شمال استان، کمبود وسیله نقلیه و شبکه مراقبت با اعتبارات اندک از دیگر دلایل و مشکلات کاهش شدید کشت پنبه در گلستان‌ به شمار می‌رود.

وی گفت: بر اساس جمع‌بندی انجام شده حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی گلستان به زیر کشت ارقام مختلف پنبه رفته است.

موسی خانی ادامه داد: فرایند برداشت محصول وش از اراضی پنبه در گلستان از اوایل شهریور آغاز شده و ۹ کارخانه پنبه پاک کنی در این استان تاکنون هفت هزار تن وش پنبه خریداری کردند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: فرایند برداشت پنبه در قالب سه چین مختلف تا آذرماه در گلستان ادامه دارد و برآورد اولیه از تولید ۲۵ هزار تن پنبه در این استان حکایت دارد.

موسی خانی ادامه داد: رقم شاخص پنبه در اراضی منطقه از رقم «گلستان» بوده و ارقام لطیف و حکمت هم در این استان کشت شده است.

وی بیان کرد: برخی از زارعان در استان گلستان برای کشت پنبه در زمین‌های خود به سراغ سه تا چهار رقم از بذرها و گونه‌های وارداتی رفته اند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار