به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم که پیش از ظهر دوشنبه در مسجد محمدیه اردبیل و با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد، شرکت کنندگان یاد و خاطره شهدای خونین ۱۵ خرداد و همچنین شهدای والامقام فصل بهار اردبیل را با نثار صلوات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم که پیش از ظهر دوشنبه در مسجد محمدیه اردبیل و با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد، شرکت کنندگان یاد و خاطره شهدای خونین ۱۵ خرداد و همچنین شهدای والامقام فصل بهار اردبیل را با نثار صلوات و فاتحه گرامی داشتند.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید استان اردبیل اظهار کرد: همه شهدا که در راه اسلام و حقانیت آن جان در طبق اخلاص گذاشتند در یک جایگاه و مرتبه قرار دارند و هیچ شهیدی بر شهید دیگر ارجحیت ندارد.

حجت الاسلام سید احمد سعادتی تصریح کرد: نهال عزتمندی که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ در این کشور غرس شد در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به درختی تنومند تبدیل شد تا امروز ملت ایران در سایه آن در حریت و آزادگی زندگی کنند.

وی کلام امام را در اعلام عزای عمومی ۱۵ خرداد سال ۴۲ یادآور شد و گفت: این عزای عمومی در طول تاریخ ادامه پیدا کرد تا ۱۵ خرداد به عنوان مبدأ تحولات عظیم این کشور مورد توجه قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید استان اردبیل تلاش دشمن را برای بحران آفرینی در ابعاد مختلف علیه انقلاب اسلامی یادآور شد و افزود: امام راحل با گوشزد کردن توطئه‌های دشمن همواره صیانت از انقلاب، پشتیبانی از ولایت و همراهی مردم را یادآور شده و مورد توجه قرار دادند.

حجت الاسلام سعادتی کلام بزرگان را در مورد جایگاه رفیع امام خمینی (ره) در شروع حرکت بالنده یادآور شد و خاطرنشان کرد: نلسون ماندلا به صراحت اعلام کرد که شخصیت امام هویتی اصیل به عصر معاصر و نمایش چهره با بصیرت و شجاعت اسلام بخشید تا دنیا به عظمت این شخصیت والامقام پی ببرد.

وی کلام شهید مطهری را در باب امام یادآور شد و اضافه کرد: امام خمینی با هدفی مشخص در تحکیم ایمان و اعتقاد به مسیری که آغاز کرده بود با خداباوری توانست ملت ایران را از بیرق ظلم و ستم نجات داده و به سمت فلاح و رستگاری سوق دهد.

حجت الاسلام سعادتی شخصیت بی نظیر امام را در ابعاد مختلف یادآور شد و بیان کرد: این شخصیت شجاع، با اخلاص و نترس زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را در تاریک‌ترین عصر فراهم کرد تا امروز این انقلاب چراغ راهی برای امت‌های آزادیخواه باشد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بعد از رحلت امام نگرانی در ادامه مسیر انقلاب بود تا اینکه با درایت مجلس خبرگان رهبری سکان دار این نهضت عظیم به مقام معظم رهبری سپرده شد تا شایسته‌ترین و اصلح‌ترین شخصیت از چنین روزی زعامت امت اسلامی را آغاز کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید استان اردبیل تصریح کرد: قطعاً حرکت آغاز شده با محوریت جهاد، شهادت و سلحشوری ادامه پیدا می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران سرمشقی برای تمام آزادیخواهان جهان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم شعرخوانی، مداحی و مرثیه سرایی شده و یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد و فصل بهار اردبیل گرامی داشته شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر