عادل نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار گفت: مجلس با تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تاکنون سه قانون مناسب در زمینه مدیریت حوزه مسکن به تصویب رسانده است که آن دو قانون دیگر قانون جهش تولید مسکن و مالیات بر خانه های خالییست که باید به درستی اجرایی شوند. وی […]

عادل نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار گفت: مجلس با تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تاکنون سه قانون مناسب در زمینه مدیریت حوزه مسکن به تصویب رسانده است که آن دو قانون دیگر قانون جهش تولید مسکن و مالیات بر خانه های خالییست که باید به درستی اجرایی شوند.

وی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن بیان کرد: این قانون می تواند چندین هزار شغل را ایجاد کرده و پاسخی برای درخواست و تقاضای بخش مسکن باشد.

فضا برای هم نظارت عالیه و هم اجرایی شدن منویات قانون درباره تولید مسکن برای دولت فراهم شده است و در این شرایط دیگر عذری از دولت برای مدیریت این بخش پذیرفتنی نیست

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته شاید پازل نظارت بر قیمت گذاری بخش مسکن کامل نبود که با تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن این پازل سه گانه تکمیل شد. دولت می تواند با این اهرم ها به راحتی نظارتی بر عرضه مسکن، بر مدار قرار گرفتن تولید مسکن و کنترل اجاره بهای مسکن داشته باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فضا برای هم نظارت عالیه و هم اجرایی شدن منویات قانون درباره تولید مسکن برای دولت فراهم شده است و در این شرایط دیگر عذری از دولت برای مدیریت این بخش پذیرفتنی نیست.

هزاران هزار هکتار زمین در بهترین نقاط شهر برای تولید مسکن در اختیار دولت است

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما دراین قوانین دست دولت را برای تامین نهاده های بخش مسکن بازگذاشتیم، گفت: در حال حاضر هزاران هزار هکتار زمین در اختیار دولت در بهترین نقاط شهر برای تولید مسکن وجود دارد .همچنین قانون مالیات بر خانه های خالی هم تحت اختیار دولت است که وزارت اقتصادی باید به سرعت سازوکار مناسب اجرای ان را مبنای کار قرار دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن در مجلس بیان کرد: در این شرایط دیگر هیچ عذری از دولت برای تولید و نظارت بر بخش مسکن پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس در ادامه درارزیابی خود پیرو قانون جهش تولید مسکن بیان کرد: متاسفانه رشد پروژه های مسکن بسیار کند است و آن انتظارات ما تا این لحظه فراهم نشده است. در بسیاری از شهرها اعم از حوزه انتخابیه بنده رشدی در این زمینه و ارائه زمین حتی برای درخواست کنندگان به نحوه مطلوب انجام نشده و به واقع ساخت و سازی شروع نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسئولین بهانه می آوردند که مردم خودشان مایل به ساخت مسکن نیستند، گفت: البته این مسئله جای تشکر دارد که رئیس جمهور به شخصه بارها به موضوع صندوق ملی مسکن برای تولید مسکن ورود کرده اند . با این حال نظام تامین مالی حمایتی از بخش مسکن امر مهمی است و به نظر بنده هنوز حاکمیت بانک ها در کشور پایان نیافته است. تا زمانی که ما نتوانیم بانکها را به مدار تولید بیاوریم قطعا سرگردانی در تامین سرمایه باعث کندی کار خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: بانک های ما به جای حمایت از بخش مسکن که یک بخش پیشران بوده که می تواند مولد بسیاری از مشاغل دیگر باشد، به سمت هلدینگ داری و شرکت داری می روند که در حوزه کاری بانکها تعریف نشده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه بنده در تهران مواردی را سراغ دارم که شاید صدها هزار واحد مسکونی در شهر تهران ساخته شده اما در مدار استفاده قرار نگرفته است و این نشان می دهد که ما در این بخش ضعف داریم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار